Filmski dopoldanski



SLAVNO NESLAVNA FLORENCE
biografska komična drama / Florence Foster Jenkins / režija: Stephen Frears / scenarij: Nicholas Martin / igrajo: Meryl Streep, Hugh Grant, Simon Helberg, Rebecca Ferguson, Nina Arianda, John Kavanagh, Neve Gachev, Mark Arnold / 2016, Velika Britanija / distribucija: Blitz / 110’ / Meryl Streep in Hugh Grant v zgodbi o najslabši sopranistki vseh časov, ki pa je zaradi svojega nenavadnega nastopa vseeno zaslovela.

Leta 1944, ko v Evropi še divja vojna vihra, newyorška bogatašinja in darežljiva mecenka Florence Foster Jenkins ponovno obuja dolgoletne sanje, da bi postala slavna pevka. Njen mož in menedžer St. Clair Bayfield se krčevito trudi, da bi jo zaščitil pred kruto resnico o njenem glasu, ob katerem vsi le stežka zadržujejo smeh, a ko si Florence vbije v glavo, da bo nastopila pred občinstvom več tisoč vojnih veteranov v sloviti dvorani Carnagie, se znajde pred bližajočo se katastrofo. Komično kostumsko dramo o ljubezni, glasbi in ambicijah, ki daleč presegajo talent, je režiser Stephen Frears (Philomena) posnel po resnični zgodbi z Meryl Streep v naslovni vlogi nesojene operetne dive.

»Slavno neslavno Florence je lahko odpisati kot sentimentalno melodramo, a osrednja parabola o osvobajanju iz spon ambicij in perfekcionizma je za naše čase presenetljivo osvežujoča. »Ljudje bodo morda rekli, da nisem znala peti, nihče pa ne bo mogel reči, da nisem pela«: že dolgo ni bilo filma, ki bi v enem stavku tako dobro povzel bistvo svojega protagonista. Gotovo ena najbolj iskrenih hvalnic (pod)povprečnosti, kar jih premore sodobna kinematografija.« Ana Jurc, MMC RTVSLO


RDEČA ŽELVA
animirani film / La Tortue rouge / režija: Michaël Dudok de Wit / scenarij: Michaël Dudok de Wit, Pascale Ferran po režiserjevi izvirni zgodbi / 2016, Francija, Belgija, Japonska / dis-tribucija: Demiurg / 80’ / Presunljiva, poetična animirana alegorija o večnem kroženju življenja, človekovi povezanosti z naravo ter globokih vezeh družine in ljubezni v de Witovem edinstvenem minimalističnem slogu in produkciji slovitega japonskega studia Ghibli.

Moški se po brodolomu znajde na samotnem tropskem otoku, ki ga naseljuje le nekaj rakov in ptic. Na vsak način se skuša vrniti domov, toda načrte mu vsakič prekriža orjaška rdeča želva, ki uniči možev splav. Ko mu nekega dne sledi na kopno, jo v besu potolče. A njeno telo se čez noč spremeni v mlado žensko. Presunljiva, poetična animirana alegorija o večnem kroženju življenja, človekovi povezanosti z naravo ter globokih vezeh družine in ljubezni v de Witovem edinstvenem minimalističnem slogu in produkciji slovitega japonskega studia Ghibli.

»De Witovi ekipi je, ne da bi se trudila doseči fotorealizem, uspelo poustvariti gibanje s soncem obsijane morske vode, ritmično šelestenje listja, celo razliko v barvi med izpostavljenimi in potopljenimi granitnimi skalami na robu oceana. Zdi se, kot bi jim uspelo rotoskopirati celo naravo.« Kristin Thompson, Observations on Film Art


LOV NA DIVJAKA
pustolovska komedija / Hunt for the Wilderpeople / režija: Taika Waititi / scenarij: Taika Waititi / igrajo: Sam Neill, Julian Dennison, Rima Te Wiata, Rachel House, Tioreore Nga-tai-Melbourne, Oscar Kightley / 2016, Nova Zelandija / distribucija: Con film / 101’ / Duhovit in ganljiv film o nenavadnem prijateljstvu med uporniškim najstnikom in čemernim ostarelim vdovcem, ki ju splet okoliščin združi v nepozabni pustolovščini.

Duhovit in ganljiv film o nenavadnem prijateljstvu med uporniškim najstnikom in čemernim vdovcem, ki ju splet okoliščin združi v nevarni, a nepozabni pustolovščini. Socialna delavka Paula pripelje uporniškega najstnika Rickyja k novima rejnikoma, ki živita na osamljeni kmetiji na Novi Zelandiji. Kmalu zatem prijazna rejnica Bella nenadoma umre in Ricky se znajde sam z njenim možem Hecom, ki pa nad tem, da bi moral za problematičnega dečka skrbeti sam, ni preveč navdušen. Ker Rickyju znova grozi, da bo padel v kremplje socialnega skrbstva, pobegne globoko v divjino. Tam se mu kmalu pridruži tudi Hec in skupaj se podata na beg, poln izzivov in nevarnosti. A najprej se morata naučiti sprejemati eden drugega ...

"Pri komediji se pravila vedno spreminjajo. Pravzaprav jih sploh ne poznam. Verjetno je bolje tako.” (Taika Waititi)


ČUDO
drama / Wonder / režija: Stephen Chbosky / scenarij: Jack Thorne, Steve Conrad, Stephen Chbosky, po romanu Čudo, R.J. Palacia / igrajo: Julia Roberts, Owen Wilson, Jacob Tremblay, Mandy Patinkin / 2017, ZDA / distribucija: Blitz / Topla in navdihujoča zgodba o Augustu Pullamnu, dečku z redko obrazno boleznijo, ki s petim razredom začne prvič hoditi v redno šolo. Posneto po istoimenski književni uspešnici.

August Pullman se je rodil s hudo deformacijo obraza. Do desetega leta ni hodil v šolo, ampak je imel zaradi številnih zahtevnih operacij in dolgotrajnih okrevanj pouk doma. Z vstopom v peti razred osnovne šole je zdaj njegova edina želja, da bi ga sošolci imeli za navadnega. Toda novi sošolci ne morejo prezreti njegovega nenavadnega obraza. Poleg Augusta, ki izredno duhovito pripoveduje o sebi, svoji družini in svetu, ki ga obdaja, svoja razmišljanja o tem nadarjenem fantu razkrijejo še sestra Via, njen fant Justin, novi sošolec Jack, prijateljica Summer in Viina prijateljica Miranda. Vsi njihovi pogledi se združujejo v boju za sočutje, empatijo in sprejemanje drugačnosti. Ta nepozabna zgodba v naša življenja prinaša srčnost in upanje, saj začnemo ceniti vrednost pravega prijateljstva in moč prijaznosti.


VIKTORIJA IN ABDUL
biografska zgodovinska drama / Victoria and Abdul / režija: Stephen Frears / scenarij: Lee Hall po romanu Shrabanija Basuja / igrajo: Judi Dench, Ali Fazal, Eddie Izzard, Adeel Akhtar, Michael Gambon / 2017, Velika Britanija, ZDA / Vladanja naveličana angleška kraljica Viktorija sklene nenavadno prijateljstvo z mladim indijskim služabnikom Abdulom Karimom.

Leta 1887 je angleška kraljica Viktorija stara 81 let, od tega je na prestolu že 62 let, najdlje med angleškimi vladarji. Pod seboj ima skoraj milijardo prebivalcev in angleški imperij se pripravlja na praznovanje njenega jubileja. Na praznovanju je poleg kraljev in princev prisoten tudi Abdul Karim, mladi indijski služabnik, ki naj bi kraljici prinesel praznični kovanec. Kljub navodilu, da kraljice ne sme pogledati, se ji Abdul nasmeje in začne se eno izmed najbolj nenavadnih prijateljstev v zgodovini. Ko se kraljica začne zavedati omejitev njenega dolgoletnega vladanja, z Abdulom sklene zavezništvo, ki se ga skušajo vsi v kraljevi družini znebiti. S tem ko se njuno prijeteljstvo še poglablja, začne kraljica spremenjeni svet gledati skozi nove oči in počasi se ji začne vračati tudi veselje do življenja.


RDEČI PES: MODRI
družinska komedija / Red Dog: True Blue / režija: Kriv Stenders / scenarij: Daniel Taplitz / igrajo: Jason Isaacs, Levi Miller, Bryan Brown, Thomas Cocquerel, Hanna Mangan Lawrence / 2016, Avstralija / Zabavna zgodba o družini, avanturi in prijateljstvu med mladim fantom in edinstvenim potepuškim psom, ki je postala avstralska legenda.

Oče sinu, ki si želi psa, pripoveduje zgodbo o dečku Micku, ki se preseli k dedku v velik, prazen kraj, posut z rdečo zemljo. Tam Mick nekega dne najde pasjega mladička, popackanega s sinjim blatom. Nemudoma ga imenuje Modri. Avstralski staroselec mu pojasni, da Modri ni običajen pes, saj nosi v sebi prebrisanega duha Marlungha. Nepozabno prijateljstvo med Mickom in Modrim je polno skrivnostnih in razburljivih preizkušenj, ki dečka vodijo v mladostniška leta. Ta prinesejo tudi prve občutke zaljubljenosti …
Rdeči pes Modri je predzgodba legendarnega avstralskega filma Red Dog. Zgodba izhaja iz pripovedovanj o resničnem rdečem psu vrste avstralski planšar kelpie, ki je v sedemdesetih letih sam potoval po suhi rdeči pokrajini Pilbara v zahodni Avstraliji. Tam so mu postavili tudi kip, zgodba o njem pa se je usidrala v lokalnih legendah, ki jih znajo pripovedovati prebivalci Pilbare.


POSLEDNJA PLAŽA
dokumentarni film / L’ultima spiaggia / režija: Thanos Anastopoulos, Davide Del Degan / scenarij: Thanos Anastopoulos, Nicoletta Romeo / gostje: Thanos Anastopoulos, Davide Del Degan, Nicoletta Romero / 2016, Italija, Grčija, Francija / Priljubljena tržaška mestna plaža. Njena posebnost: zevajoča bela stena, ki še danes ločuje moške od žensk. Redni obiskovalci, večinoma upokojenci, si dneve krajšajo s pripovedovanjem vsakodnevnih prigod, zgodb in spominov. Film v koraku z vsakdanjikom plaže v tragično-humornem slogu obuja raznolike vrednote, tradicijo in minljivost.

Priljubljena tržaška mestna plaža. Njena posebnost: zevajoča bela stena, ki še danes ločuje moške od žensk. Redni obiskovalci, večinoma upokojenci, si dneve krajšajo s pripovedovanjem vsakodnevnih prigod, zgodb in spominov. Film v koraku z vsakdanjikom plaže v tragično-humornem slogu obuja raznolike vrednote, tradicijo in minljivost.


PO NEVIHTI
drama / Umi yori mo mada fukaku / režija: Kore-eda Hirokazu / scenarij: Kore-eda Hirokazu / igrajo: Hiroshi Abe, Yôko Maki, Taiyô Yoshizawa, Kirin Kiki, Rirî Furankî, Isao Hashizume, Shôno Hayama, Sôsuke Ikematsu, Satomi Kobayashi / 2016, Japonska / 117’ / Japonski režiser Hirokazu Kore-eda v značilnem, lahkotno komičnem slogu obravnava odnos med starši in otroki kot ključ do trajne sreče v človekovem življenju.

Ryota nostalgično podoživlja minule dni, ko je užival sloves spoštovanega in nagrajenega avtorja. Danes je le še senca samega sebe; večino denarja, ki ga zasluži kot zasebni detektiv, zapravi za igre na srečo in komajda še lahko plačuje preživnino za sina. Ko mu umre oče, kaže, da je njegovim bližnjim, za razliko od njega, uspelo pustiti preteklost za sabo. Kljub začetnemu nelagodju naveže stike z družino, zdaj pa se mora še potruditi, da ponovno prevzame vajeti nad svojim življenjem. Prvi korak je obnovitev stika s sinom; neka nevihtna poletna noč jima ponudi priložnost za resnično zbližanje. Japonski režiser Hirokazu Kore-eda v značilnem, lahkotno komičnem slogu obravnava odnos med starši in otroki kot ključ do trajne sreče v človekovem življenju.
"Po očetovi smrti je mati sama živela v stanovanjskem naselju. Ko sem jo obiskal med novoletnimi prazniki, sem pomislil, da bi nekega dne rad posnel film o tem naselju. /.../ Film zajema spremembe v moji duševnosti po smrti staršev, in je najbolj zaznamovan z mojo resnično notranjostjo. Po moji smrti, če bi se znašel pred Bogom ali razsodnikom posmrtnega življenja, ki bi me vprašal: 'Kaj si počel spodaj na zemlji?', bi mu najprej pokazal film Po nevihti.” Hirokazu Kore-eda

 
September 2017
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Danes
(1)
20:00
KOŠARKAR NAJ BO!
mladinski film
 
Poišči
 
Prireditve
 
Kino
 
Otroci
 
Galerija
 
Abonma
 
Muzej
 
Glasilo Slamnik
 
Založništvo
 
Info
 
Nakup vstopnic