Mlado dekle, ujeto v nasilno korupcijsko afero, je prisiljeno v nemogočo odločitev med moškim, ki ga obsesivno ljubi in svojim novorojenčkom. Veliki zmagovalec letošnjega Festivala slovenskega filma.

Takoj po tistem, ko mlada Mara rodi Ivana, se začne njena najhujša nočna mora. Otrokov oče Rok, poročeni poslovnež, ki ga Mara obsesivno ljubi, izgine. Ko Mara ugotovi, da je Rok obtožen gospodarskega kriminala, jo brutalno pretepejo sodelavci njegove žene. Roku končno uspe z njo navezati stik, vendar se Mara znajde pred nemogočo izbiro med moškim, ki ga ljubi, in svojim novorojenčkom. Ivan je napeta psihološka drama o sprejemanju napačnih odločitev. Zgodba o ženski, ki najde svojo identiteto v svetu, narejenem po meri moških. Veliki zmagovalec letošnjega Festivala slovenskega filma.
nagrade: Vesna za najboljši celovečerni igrani film, scenarij, fotografijo, glavno žensko vlogo, glasbo in masko, nagrada Art kino mreže Slovenije, nagrada Žirije slovenskih filmskih kritikov in kritičark – Festival slovenskega filma, Portorož.



zanimivosti

Maruša Majer je na podlagi vloge v Ivanu prejela nagrado shooting stars, ki jo na Berlinskem filmskem festivalu vsako leto podelijo desetim mladim evropskim igralskim talentom.

iz prve roke
»Ivan je zgodba o tem, na kakšen način se Mara spopade s svojo novo odgovornostjo in s čustvi, ki so ji popolnoma neznana. Skozi arhetipsko zgodbo sprejetja otroka sem skušal zarezati v mentalno in družbeno strukturo slovenske in posttranzicijske družbe na splošno.« Janez Burger

portret avtorja
Janez Burger (rojen leta 1965 v Kranju), režiser in scenarist, je študiral na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in na FAMU v Pragi, kjer je leta 1996 diplomiral iz filmske in televizijske režije. Med drugim je režiral celovečerne igrane filme V leru (1999), Ruševine (2004) in Circus Fantasticus (2010).

odmevi medijev
»/…/ ekspozicija, ki je vzpostavljena z reduciranimi, a angažirano učinkovitimi prizori, naznači tesnobno atmosfero, pa tudi pričakovanje, da bomo priče nekakšni psihološki kriminalki, podloženi z aktualno resničnostjo posttranzicijske slovenske družbe. A Burgerju je ta samo ozadje in to ozadje ni nujno le lokalno. V ospredju Ivana je namreč predvsem intimna zgodba o mladi, preprosti, osamljeni in v rejniškem otroštvu poškodovani ženski, ki se z novorojenčkom znajde sredi brutalnega sveta. /…/ Ivan /…/ je toliko kot Burgerjev film gotovo tudi film Maruše Majer. Igralke, ki v tej vsega nepotrebnega reducirani in emocionalno siloviti zgodbi ne prav obilnih dialogov brez kakršnekoli teatraličnosti nosi napetost od začetka do konca in zleze gledalcu pod kožo do mere, da diha skupaj z njo.« Ženja Leiler, Delo

»Težka vprašanja o tem, koga najbolj ljubimo /…/ Ivan zastavlja številna družbena in etična vprašanja, ki ne ponujajo preprostih odgovorov. Maruša Majer igra Maro s silovitostjo, recimo, Emily Watson v Lomu valov (Breaking the Waves) /…/. Skoraj fanatična vnema je ključna sila, ki poganja njen lik – kdorkoli je že v središču njene pozornosti. /…/ Majerjeva odigra vlogo svoje kariere. Direktor fotografije Marko Brdar dobro izkoristi številne mračne interjerje in deževno nebo, ki odsevajo junakinjino duševno stanje. Komponist Damir Avdić napolni film z napetostjo s pomočjo razpoloženjskega, popačenega zvoka električne kitare, ki spominja na glasbo Neila Younga v Mrtvecu (Dead Man).« Vladan Petković, Cineuropa

»Janez Burger je s svojim Ivanom ustvaril vrtoglav ples podob in zvokov, ki gledalca zgrabi že v prvem prizoru in ga ne izpusti vse do konca. Tako oblikovan film tvori pretresljiv komentar stanja duha v sodobni Sloveniji, a ne le to. Njegovo skoraj hipnotično osciliranje med čustvi hrepenenja in obupa je namreč nekaj, kar tako ali drugače poznamo vsi ljudje, zaradi česar film v resnici nagovarja tudi širše občinstvo, Burgerjev četrti celovečerec pa odlikuje tudi drzen prikaz nehvaležnega mesta, ki je v družbi še vedno dodeljeno ženski.« utemeljitev nagrade za najboljši celovečerni igrani film, FSF

»Film Janeza Burgerja Ivan je psihosocialna diagnoza današnjega časa o izgubljenosti sodobnega človeka in iskanju samega sebe. Osrednja protagonistka filma je oseba, ki ne spada nikamor oziroma ne pripada nikomur. Da bi postala to, kar mora postati, ji ne preostane drugega, kot da vzame stvari v svoje roke. Burger na pleča Maruše Majer postavi čustveno zahtevno psihološko zgodbo, ki jo skupaj spretno privedeta do zaključka brez kančka sentimentalnosti in patetike.« utemeljitev nagrade Art kino mreže Slovenije, FSF








IVAN

zvrst: drama
režiser: Janez Burger
scenarij: Janez Burger, Srdjan Koljević, Melina Pota, Aleš Čar
igrajo: Maruša Majer, Matjaž Tribušon, Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Leon Lučev, Mojca Funkl, Polona Juh, Peter Musevski, Minca Lorenci
dolžina: 94’
lokacija: Mestni kino Domžale

IVAN

Zvrst: drama
Režiser: Janez Burger
Scenarij: Janez Burger, Srdjan Koljević, Melina Pota, Aleš Čar
Igrajo: Maruša Majer, Matjaž Tribušon, Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Leon Lučev, Mojca Funkl, Polona Juh, Peter Musevski, Minca Lorenci
Dolžina: 94’
Lokacija: Mestni kino Domžale
Mlado dekle, ujeto v nasilno korupcijsko afero, je prisiljeno v nemogočo odločitev med moškim, ki ga obsesivno ljubi in svojim novorojenčkom. Veliki zmagovalec letošnjega Festivala slovenskega filma.

Takoj po tistem, ko mlada Mara rodi Ivana, se začne njena najhujša nočna mora. Otrokov oče Rok, poročeni poslovnež, ki ga Mara obsesivno ljubi, izgine. Ko Mara ugotovi, da je Rok obtožen gospodarskega kriminala, jo brutalno pretepejo sodelavci njegove žene. Roku končno uspe z njo navezati stik, vendar se Mara znajde pred nemogočo izbiro med moškim, ki ga ljubi, in svojim novorojenčkom. Ivan je napeta psihološka drama o sprejemanju napačnih odločitev. Zgodba o ženski, ki najde svojo identiteto v svetu, narejenem po meri moških. Veliki zmagovalec letošnjega Festivala slovenskega filma.
nagrade: Vesna za najboljši celovečerni igrani film, scenarij, fotografijo, glavno žensko vlogo, glasbo in masko, nagrada Art kino mreže Slovenije, nagrada Žirije slovenskih filmskih kritikov in kritičark – Festival slovenskega filma, Portorož.



zanimivosti

Maruša Majer je na podlagi vloge v Ivanu prejela nagrado shooting stars, ki jo na Berlinskem filmskem festivalu vsako leto podelijo desetim mladim evropskim igralskim talentom.

iz prve roke
»Ivan je zgodba o tem, na kakšen način se Mara spopade s svojo novo odgovornostjo in s čustvi, ki so ji popolnoma neznana. Skozi arhetipsko zgodbo sprejetja otroka sem skušal zarezati v mentalno in družbeno strukturo slovenske in posttranzicijske družbe na splošno.« Janez Burger

portret avtorja
Janez Burger (rojen leta 1965 v Kranju), režiser in scenarist, je študiral na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in na FAMU v Pragi, kjer je leta 1996 diplomiral iz filmske in televizijske režije. Med drugim je režiral celovečerne igrane filme V leru (1999), Ruševine (2004) in Circus Fantasticus (2010).

odmevi medijev
»/…/ ekspozicija, ki je vzpostavljena z reduciranimi, a angažirano učinkovitimi prizori, naznači tesnobno atmosfero, pa tudi pričakovanje, da bomo priče nekakšni psihološki kriminalki, podloženi z aktualno resničnostjo posttranzicijske slovenske družbe. A Burgerju je ta samo ozadje in to ozadje ni nujno le lokalno. V ospredju Ivana je namreč predvsem intimna zgodba o mladi, preprosti, osamljeni in v rejniškem otroštvu poškodovani ženski, ki se z novorojenčkom znajde sredi brutalnega sveta. /…/ Ivan /…/ je toliko kot Burgerjev film gotovo tudi film Maruše Majer. Igralke, ki v tej vsega nepotrebnega reducirani in emocionalno siloviti zgodbi ne prav obilnih dialogov brez kakršnekoli teatraličnosti nosi napetost od začetka do konca in zleze gledalcu pod kožo do mere, da diha skupaj z njo.« Ženja Leiler, Delo

»Težka vprašanja o tem, koga najbolj ljubimo /…/ Ivan zastavlja številna družbena in etična vprašanja, ki ne ponujajo preprostih odgovorov. Maruša Majer igra Maro s silovitostjo, recimo, Emily Watson v Lomu valov (Breaking the Waves) /…/. Skoraj fanatična vnema je ključna sila, ki poganja njen lik – kdorkoli je že v središču njene pozornosti. /…/ Majerjeva odigra vlogo svoje kariere. Direktor fotografije Marko Brdar dobro izkoristi številne mračne interjerje in deževno nebo, ki odsevajo junakinjino duševno stanje. Komponist Damir Avdić napolni film z napetostjo s pomočjo razpoloženjskega, popačenega zvoka električne kitare, ki spominja na glasbo Neila Younga v Mrtvecu (Dead Man).« Vladan Petković, Cineuropa

»Janez Burger je s svojim Ivanom ustvaril vrtoglav ples podob in zvokov, ki gledalca zgrabi že v prvem prizoru in ga ne izpusti vse do konca. Tako oblikovan film tvori pretresljiv komentar stanja duha v sodobni Sloveniji, a ne le to. Njegovo skoraj hipnotično osciliranje med čustvi hrepenenja in obupa je namreč nekaj, kar tako ali drugače poznamo vsi ljudje, zaradi česar film v resnici nagovarja tudi širše občinstvo, Burgerjev četrti celovečerec pa odlikuje tudi drzen prikaz nehvaležnega mesta, ki je v družbi še vedno dodeljeno ženski.« utemeljitev nagrade za najboljši celovečerni igrani film, FSF

»Film Janeza Burgerja Ivan je psihosocialna diagnoza današnjega časa o izgubljenosti sodobnega človeka in iskanju samega sebe. Osrednja protagonistka filma je oseba, ki ne spada nikamor oziroma ne pripada nikomur. Da bi postala to, kar mora postati, ji ne preostane drugega, kot da vzame stvari v svoje roke. Burger na pleča Maruše Majer postavi čustveno zahtevno psihološko zgodbo, ki jo skupaj spretno privedeta do zaključka brez kančka sentimentalnosti in patetike.« utemeljitev nagrade Art kino mreže Slovenije, FSF








 
April 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30