Agentka FBI združi moči z izkušenim lovcem, da bi razrešila umor, ki se je zgodil v odročnem indijanskem rezervatu.

Režijski prvenec Taylorja Sheridana (sicer scenarista filmov Sicario - onkraj zakona in Za vsako ceno) je postavljen v odročni indijanski rezervat, kjer stezosledec in lovec Cory Lambert (Jeremy Renner) sredi divjine odkrije truplo mladostne domačinke. Primer raziskuje neizkušena agentka FBI Jane Banner (Elizabeth Olsen), ki se sooča s strupenim mrazom, neizprosno naravo in resigniranimi lokalnimi prebivalci, a z lovčevo pomočjo vendarle upa, da bo razrešila skrivnosten umor. Sledi v snegu so zaključek tematske trilogije, ki raziskuje sodobna ameriška področja »onkraj civilizacije«. Glasbo za film sta zložila Nick Cave in Warren Ellis.



iz prve roke

Sledi v snegu so zaključek tematske trilogije, ki raziskuje sodobna sodobna ameriška področja »onkraj civilizacije«. Začelo se je z epidemičnim nasiljem ob ameriško-mehiški meji v "Sicario - onkraj zakona”, nato smo se osredotočili na soočenje neizmernega bogastva in siromaštva zahodnega Teksasa v "Za vsako ceno”, vse skupaj pa dosega katarzo prav v "Sledeh v snegu”, ki se podaja na morda še najbolj neoprijemljivi ostanek področij, ki so jih nekoč davno odkrivali ameriški pionirji – v indijanski rezervat V svojem najbolj osebnem bistvu gre za študijo, kako se človek dvigne iz tragedije, ne da bi dobil kakršen koli zaključek. V svojem najširšem smislu pa gre za študijo posledic, do katerih pride, ko ljudi prisilimo, da živijo na ozemlju, na katerem jim nikoli ni bilo namenjeno živeti.

To je surovo ozemlje, kjer je antagonist prav pokrajina; prostor, kjer je umor hujši morilec kot rak in se na posilstvo gleda kot na obred odraščanja za dekleta, ki so se znašla na pragu ženskosti. Prostor, kjer se zakon pravice uklanja zakonu narave. Nobeno področje v ZDA se v preteklem stoletju ni spremenilo manj kot to in nobeno področje v ZDA ni zaradi pomanjkanja sprememb utrpelo hujših posledic. V ta svet nas popelje Cory Lambert, poklicni lovec Ameriškega urada za ribe in divjad, ki so mu pred tremi leti umorili hčer in ga zdaj novopečena agentka FBI prosi, naj bo njen vodnik na lovu na morilce še ene najstnice, ki je umrla na podoben način. Skozi njega raziskujemo posledice tragedije na družino, skozi njega raziskujemo tudi etično dilemo, kako izbrati med pravico in maščevanjem. Vloga je silno naporna, saj zahteva zastrašujočo fizično silo in ranljivost, ki ju dandanes premorejo redki igralci. Cory je duša filma in Jeremyja Rennerja sem za vlogo izbral, ker je eden tistih redkih igralcev, ki v sebi združujejo moč, globino in vnemo, ki odlično zajema silovitost lika.

Na drugi strani je agentka FBI Jane Banner hrbtenica filma. Prihaja z juga Floride in ji ta nasilni svet ni domač, tako kot ni občinstvu, ki bo dogajanje spremljalo skozi njene oči. Priča bo neizmernosti tega področja. Njegovi krutosti. Skozi Jane bomo raziskovali, kako preživeti, in skozi njo bo občinstvo občutilo grozo, ki jo prinese ta boj za obstanek. Lik sem napisal tako, da nima nobenih sposobnosti manevriranja skozi svet, v katerem se je znašel; ima zgolj moč svoje volje. Takšno obsežno inteligenco in silovitost, ne da bi se zdela naivna ali krhka, lahko uteleša le odlična igralka. In Elizabeth Olsen pooseblja vse te kvalitete, pri tem pa v vlogo vnaša tudi dar in sposobnosti, ki jih mnoge njene kolegice nimajo – kaj šele pri petindvajsetih.

Kot pri vseh svojih scenarijih skušam občinstvo pritegniti z akcijo in napetostjo, zaradi katerih so trenutki intimnosti in drame v filmu nepričakovani. Odvijanje zgodbe še poudarja način, na katerega smo film posneli – z realizmom, ki poudarja tako lepoto kot krutost tega območja.
Da bi poudaril ta učinek vizualnega, sem za direktorja fotografije izbral Bena Richardsona, saj njegov opus dokazuje zmožnost, da zajame čustvovanje pokrajine, pri tem pa ohranja naturalizem, kar še poudarja učinek tega čustvovanja. To napetost stopnjuje onkraj tistega, kar prinaša scenarij.

Stopinje v snegu tako raziskujejo, kako zelo smo se razvili in kako se sploh nismo. Raziskuje sposobnost človeškega duha in se sprašuje, kako človek sploh preživi na ozemlju, ki ni namenjen človeškemu preživetju. In na to vprašanje odgovarja drzno in čustveno.
Taylor Sheridan, režiser in scenarist

SLEDI V SNEGU

izvirni naslov: Wind River
zvrst: kriminalni triler
režiser: Taylor Sheridan
scenarij: Taylor Sheridan
igrajo: Elizabeth Olsen, Jeremy Renner, Jon Bernthal, Martin Sensmeier, Graham Greene, Julia Jones, Gil Birmingham, Matthew Del Negro, Kelsey Chow, Ian Bohen
dolžina: 110’
lokacija: Mestni kino Domžale

SLEDI V SNEGU

Izvirni naslov: Wind River
Zvrst: kriminalni triler
Režiser: Taylor Sheridan
Scenarij: Taylor Sheridan
Igrajo: Elizabeth Olsen, Jeremy Renner, Jon Bernthal, Martin Sensmeier, Graham Greene, Julia Jones, Gil Birmingham, Matthew Del Negro, Kelsey Chow, Ian Bohen
Dolžina: 110’
Lokacija: Mestni kino Domžale
Agentka FBI združi moči z izkušenim lovcem, da bi razrešila umor, ki se je zgodil v odročnem indijanskem rezervatu.

Režijski prvenec Taylorja Sheridana (sicer scenarista filmov Sicario - onkraj zakona in Za vsako ceno) je postavljen v odročni indijanski rezervat, kjer stezosledec in lovec Cory Lambert (Jeremy Renner) sredi divjine odkrije truplo mladostne domačinke. Primer raziskuje neizkušena agentka FBI Jane Banner (Elizabeth Olsen), ki se sooča s strupenim mrazom, neizprosno naravo in resigniranimi lokalnimi prebivalci, a z lovčevo pomočjo vendarle upa, da bo razrešila skrivnosten umor. Sledi v snegu so zaključek tematske trilogije, ki raziskuje sodobna ameriška področja »onkraj civilizacije«. Glasbo za film sta zložila Nick Cave in Warren Ellis.



iz prve roke

Sledi v snegu so zaključek tematske trilogije, ki raziskuje sodobna sodobna ameriška področja »onkraj civilizacije«. Začelo se je z epidemičnim nasiljem ob ameriško-mehiški meji v "Sicario - onkraj zakona”, nato smo se osredotočili na soočenje neizmernega bogastva in siromaštva zahodnega Teksasa v "Za vsako ceno”, vse skupaj pa dosega katarzo prav v "Sledeh v snegu”, ki se podaja na morda še najbolj neoprijemljivi ostanek področij, ki so jih nekoč davno odkrivali ameriški pionirji – v indijanski rezervat V svojem najbolj osebnem bistvu gre za študijo, kako se človek dvigne iz tragedije, ne da bi dobil kakršen koli zaključek. V svojem najširšem smislu pa gre za študijo posledic, do katerih pride, ko ljudi prisilimo, da živijo na ozemlju, na katerem jim nikoli ni bilo namenjeno živeti.

To je surovo ozemlje, kjer je antagonist prav pokrajina; prostor, kjer je umor hujši morilec kot rak in se na posilstvo gleda kot na obred odraščanja za dekleta, ki so se znašla na pragu ženskosti. Prostor, kjer se zakon pravice uklanja zakonu narave. Nobeno področje v ZDA se v preteklem stoletju ni spremenilo manj kot to in nobeno področje v ZDA ni zaradi pomanjkanja sprememb utrpelo hujših posledic. V ta svet nas popelje Cory Lambert, poklicni lovec Ameriškega urada za ribe in divjad, ki so mu pred tremi leti umorili hčer in ga zdaj novopečena agentka FBI prosi, naj bo njen vodnik na lovu na morilce še ene najstnice, ki je umrla na podoben način. Skozi njega raziskujemo posledice tragedije na družino, skozi njega raziskujemo tudi etično dilemo, kako izbrati med pravico in maščevanjem. Vloga je silno naporna, saj zahteva zastrašujočo fizično silo in ranljivost, ki ju dandanes premorejo redki igralci. Cory je duša filma in Jeremyja Rennerja sem za vlogo izbral, ker je eden tistih redkih igralcev, ki v sebi združujejo moč, globino in vnemo, ki odlično zajema silovitost lika.

Na drugi strani je agentka FBI Jane Banner hrbtenica filma. Prihaja z juga Floride in ji ta nasilni svet ni domač, tako kot ni občinstvu, ki bo dogajanje spremljalo skozi njene oči. Priča bo neizmernosti tega področja. Njegovi krutosti. Skozi Jane bomo raziskovali, kako preživeti, in skozi njo bo občinstvo občutilo grozo, ki jo prinese ta boj za obstanek. Lik sem napisal tako, da nima nobenih sposobnosti manevriranja skozi svet, v katerem se je znašel; ima zgolj moč svoje volje. Takšno obsežno inteligenco in silovitost, ne da bi se zdela naivna ali krhka, lahko uteleša le odlična igralka. In Elizabeth Olsen pooseblja vse te kvalitete, pri tem pa v vlogo vnaša tudi dar in sposobnosti, ki jih mnoge njene kolegice nimajo – kaj šele pri petindvajsetih.

Kot pri vseh svojih scenarijih skušam občinstvo pritegniti z akcijo in napetostjo, zaradi katerih so trenutki intimnosti in drame v filmu nepričakovani. Odvijanje zgodbe še poudarja način, na katerega smo film posneli – z realizmom, ki poudarja tako lepoto kot krutost tega območja.
Da bi poudaril ta učinek vizualnega, sem za direktorja fotografije izbral Bena Richardsona, saj njegov opus dokazuje zmožnost, da zajame čustvovanje pokrajine, pri tem pa ohranja naturalizem, kar še poudarja učinek tega čustvovanja. To napetost stopnjuje onkraj tistega, kar prinaša scenarij.

Stopinje v snegu tako raziskujejo, kako zelo smo se razvili in kako se sploh nismo. Raziskuje sposobnost človeškega duha in se sprašuje, kako človek sploh preživi na ozemlju, ki ni namenjen človeškemu preživetju. In na to vprašanje odgovarja drzno in čustveno.
Taylor Sheridan, režiser in scenarist

 
Marec 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31