Portret osmih jazzovskih ustvarjalcev, ki jim sledimo v New York, Amsterdam in Dunaj ter raziskujemo njihove poglede na glasbeno ustvarjanje.

»Če smo kot družba zašli v slepo ulico, je morda čas za improvizacijo

Jazz. Ljubezen na prvi pogled, oziroma sluh. Taka, da ji slediš na konec sveta. Vzameš inštrument in se odpraviš na iskanje svetega grala. Najprej v utesnjene šolske prostore, kjer minevajo leta in ure rigorozne vaje, v upanju, da boš nekoč svobodno zaigral. Iz varnega zavetja učilnic, izpod mentorjevih peroti, pa naravnost v temo jazzovskih klubov, če imaš srečo na festivalske odre ali pa na ulico, če ne gre drugače. Ker nuja igrati svojo glasbo je prevelika. Četudi veš, da je veliko dobrih umetnikov lačnih, da ljudje ob besedi jazz zamahnejo z roko, da ima družba rada enostavne in hitre reči. Potem pač improvizacija postane način tvojega življenja. Dokumentarni film domačemu jazzovskemu prizorišču nadene obraz, predstavi osem vidnejših akterjev (Marko Črnčec, Kaja Draksler, Igor Lumpert, Igor Matković, Nikola Matošić, Jani Moder, Jure Pukl, Cene Resnik in Žan Tetičković), jim sledi na Dunaj, v Amsterdam in New York, spremlja njihovo stremljenje k perfekciji in iskanje svojega mesta v glasbi na margini.


O ustvarjalcih filma

Tina Lešničar, rojena v Ljubljani leta 1978, se je po končanem študiju kulturologije posvetila novinarstvu in se leta 2003 zaposlila na kulturni redakciji Dela. Njeno osrednje področje pokrivanja umetnosti je postal film. Leta 2006 je teoretiziranje zamenjala s prakso in odšla na produkcijsko hišo Propeler, kjer je delala kot asistentka produkcije in raziskovalka za film. Po dveh letih se je vrnila nazaj k pisanju in Delu. Poleg filma je v njene članke vse bolj vdirala strast do jazza. Ko je leta 2011 pripravljala odmevno serijo člankov o mladi jazz generaciji, se ji je porodila ideja, da bi razgibano slovensko jazzovsko sceno zajela v film. Čas za improvizacijo je njen debitantski film.

Janez Stucin, ZFS, rojen leta 1974, v Ljubljani. V njegovi dolgoletni karieri je kot direktor fotografije sodeloval pri številnih dokumentarcih, kratkih filmih in celovečercih. Čeprav njegova prva strast ostaja filmska fotografija se je preizkusil kot režiser, montažer, producent in asistent scenografije. Vse te izkušnje so mu dale edinstven in temeljit pogled na filmsko produkcijo. Sodeloval je pri več, mednarodno priznanih in nagrajenih dokumentarcih in celovečercih.








ČAS ZA IMPROVIZACIJO

+ jazz koncert : Igor Matković, Nikola Matošić, Jani Moder
zvrst: dokumentarni film
režiser: Tina Lešničar, Janez Stucin
scenarij: Tina Lešničar
igrajo: Marko Črnčec, Kaja Draksler, Igor Lumpert, Igor Matković, Nikola Matošić, Jani Moder, Jure Pukl, Cene Resnik, Žan Tetičković
lokacija: Mestni kino Domžale

ČAS ZA IMPROVIZACIJO

+ jazz koncert : Igor Matković, Nikola Matošić, Jani Moder
Zvrst: dokumentarni film
Režiser: Tina Lešničar, Janez Stucin
Scenarij: Tina Lešničar
Igrajo: Marko Črnčec, Kaja Draksler, Igor Lumpert, Igor Matković, Nikola Matošić, Jani Moder, Jure Pukl, Cene Resnik, Žan Tetičković
Lokacija: Mestni kino Domžale

Portret osmih jazzovskih ustvarjalcev, ki jim sledimo v New York, Amsterdam in Dunaj ter raziskujemo njihove poglede na glasbeno ustvarjanje.

»Če smo kot družba zašli v slepo ulico, je morda čas za improvizacijo

Jazz. Ljubezen na prvi pogled, oziroma sluh. Taka, da ji slediš na konec sveta. Vzameš inštrument in se odpraviš na iskanje svetega grala. Najprej v utesnjene šolske prostore, kjer minevajo leta in ure rigorozne vaje, v upanju, da boš nekoč svobodno zaigral. Iz varnega zavetja učilnic, izpod mentorjevih peroti, pa naravnost v temo jazzovskih klubov, če imaš srečo na festivalske odre ali pa na ulico, če ne gre drugače. Ker nuja igrati svojo glasbo je prevelika. Četudi veš, da je veliko dobrih umetnikov lačnih, da ljudje ob besedi jazz zamahnejo z roko, da ima družba rada enostavne in hitre reči. Potem pač improvizacija postane način tvojega življenja. Dokumentarni film domačemu jazzovskemu prizorišču nadene obraz, predstavi osem vidnejših akterjev (Marko Črnčec, Kaja Draksler, Igor Lumpert, Igor Matković, Nikola Matošić, Jani Moder, Jure Pukl, Cene Resnik in Žan Tetičković), jim sledi na Dunaj, v Amsterdam in New York, spremlja njihovo stremljenje k perfekciji in iskanje svojega mesta v glasbi na margini.


O ustvarjalcih filma

Tina Lešničar, rojena v Ljubljani leta 1978, se je po končanem študiju kulturologije posvetila novinarstvu in se leta 2003 zaposlila na kulturni redakciji Dela. Njeno osrednje področje pokrivanja umetnosti je postal film. Leta 2006 je teoretiziranje zamenjala s prakso in odšla na produkcijsko hišo Propeler, kjer je delala kot asistentka produkcije in raziskovalka za film. Po dveh letih se je vrnila nazaj k pisanju in Delu. Poleg filma je v njene članke vse bolj vdirala strast do jazza. Ko je leta 2011 pripravljala odmevno serijo člankov o mladi jazz generaciji, se ji je porodila ideja, da bi razgibano slovensko jazzovsko sceno zajela v film. Čas za improvizacijo je njen debitantski film.

Janez Stucin, ZFS, rojen leta 1974, v Ljubljani. V njegovi dolgoletni karieri je kot direktor fotografije sodeloval pri številnih dokumentarcih, kratkih filmih in celovečercih. Čeprav njegova prva strast ostaja filmska fotografija se je preizkusil kot režiser, montažer, producent in asistent scenografije. Vse te izkušnje so mu dale edinstven in temeljit pogled na filmsko produkcijo. Sodeloval je pri več, mednarodno priznanih in nagrajenih dokumentarcih in celovečercih.








 
Marec 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31