Koncertni

Vrhunski koncerti klasične glasbe pod umetniškim vodstvom Mateta Bekavca.


PLOD TIŠINE
program: Tavener, Eshevalds, Vasks, Schubert, Misson, Makor / nastopajo: Komorni zbor Dekor, Petra Grassi, Jaka Stadler, Maruša Bogataj, Matjaž Bogataj, Gea Pantner, Mate Bekavac

»Večina ljudi danes nima več vere, ne ljubezni in idealov. Duhovne razsežnosti so izgubljene. Moja želja je ponuditi hrano za dušo, o tem »pridigam« v svoji glasbi« P. Vasks

Sožitje inštrumentalnega in vokalnega je verjetno eden izmeh viskov glasbenih stvaritev. Pričujoči glasbeni izbor je spev o tistem, kar zajema tišina ... o globinah in višavah ... o najlepših pokrajinah, ki so vidne le redkim očem, o svetu, svetem in nadsvetem (?!), o  vodi, vetru, penečih valovih ... o naši in tudi vaši usodi ... o človeški duši....
»človeška duša je podobna vodi, človeška usoda vetru« J. W. Goethe

Vsebina tega koncerta nima spodnje ne zgornje meje »dovoljenosti«, je klic človeštva, ki vas ne bo pustil »uglajene, fine, mlačne in suhe«... Vse večerne toalete bodo odveč ... goli boste ... pa tudi brez robčkov verjetno ne bo šlo ... pa seveda »money back guarantee«... :)


KLJUB VSEMU REČEM ŽIVLJENJU DA
Program: Klein, Krasa, Schulhoff, Vasks, Cannon, Golijov / nastopajo: William Hagen, Mairead Hickey, Gareth Lubbe, Santiago Canon Valencia, Mate Bekavac

Zakaj bi v težkih življenjskih časih, okoliščinah in situacijah zgubljali energijo še za ukvarjanje z umetnostjo ali z obiskovanjem koncertov? Mogoče zato, ker tudi na tak način lahko rečemo da smo in naše življenje dobi smisel in pomen? Avstrijski psihiater in nevrolog, ustanovitelj tretje dunajske šole in logoterapije, Viktor Frankl je preživel holokavst in v svoji prvi knjigi opisal izkušnje, ki jih je med bivanjem v koncentracijskem taborišču dobil s psihoterapevtskimi postopki, s katerimi je pomagal sojetnikom.

Messian, Ulmann, Klein, Krasa, Schulhoff so skladatelji judovskega porekla, ki so ustvarjali tudi v taboriščih. S svojimi deli so dokazali, da je glasba osnovna potreba človeškega preživetja, ki se lahko zavleče pod površje zavestne realitete in osvetli, kaj se zares dogaja v nas, česar naj bi bil v modernem svetu zmožen le dober terapevt?!

Na eni  strani vsem znan holokavst, na drugi ruski gulagi in manj znana ameriška internacija Japoncev, s svojimi bolj ali manj vidnimi variacijami istega...  Glasbeni dokumentarec o tem, česa smo zmožni ljudje in to v najtežjih okoliščinah... Spev in ples življenja... O domovini, koreninah, luči, upanju, spominih in svobodi. O umetnosti in umetnikih, ki nam lahko pomagajo z notranjim, nevidnim v nas...


DOM SLADKI DOM
program: Berio, Peternel, Britten, Brahms, Habe, Misson, Mauko, Schulhoff, Stravinski / nastopajo: Nuška Drašček, Aco Bisćević, Irena Kavčič, Aljaž Beguš, Gea Pantner, Miha Firšt, Maruša Bogataj, Anja Gaberc, Jože Bogolin, Mate Bekavac

Občutek doma je verjetno neprimerljiv fenomen iz katerega vsi črpamo... Seveda nudi paleta z domačimi barvami raznolikost občutkov, od tistih najlepših, nepozabnih, nenadomestljivih, do tistih drugih bolj osenčenih. Je drevo lahko doma tam, kjer ne more rasti, ali je doma tam, kjer je dovolj sonca in vlage zanj? Ali lahko ima umetnik rad deželo, kjer ne more ali celo ne sme delati?

Mačehovstvo morda res jača in umetnik raste in postaja z vsemi zavrnitvami in porazi bolj trden in zvest služabnik umetnosti, a vseeno... Saj veste, včasih sta domača zofa, domača hrana, tista, ki božata… In vsi nekje hrepenimo tudi po tej domačnosti, toplini in božanju, po domači glasbi...Ups ...tukaj se pa malo zatakne... Če bi anketirali obiskovalce abonmajev naših "elitnih glasbenih ustanov”, katerih poslanstvo je tudi promocija slovenske sodobne glasbene ustvarjalnosti, bi dobili verjetno kar nekaj pikrih odgovorov. Sicer pa je marsikomu tudi znano obiskovanje koncertov po prvi točki, ki je bila še v moji mladosti ponavadi rezervirana za domačo noviteto.

Odgovor, zakaj je temu tako, oz. zakaj se občinstvo "boji” novitet, je bolj kompleksne narave, kljub temu lahko rečem, da v Domžalah ne bo tako. Ljudsko in narodno bo nekako rdeča nit oz. "tampon cona”, ki nas bo vodila skozi novitete in sodobno na tem koncertu. Skoraj homeopatsko v malih dozah, kot obliž na rane, ki so jih med drugim povzročile  nečutno programiranje in globalno nepoznavanje govorice klasične glasbe. Mislim, da bi redko kdo od nas lahko užival v gledališki ali filmski predstavi, po možnosti še monodrami, v nekem eksotičnem jeziku, brez podnapisov... Tako je v večji meri tudi z "razumevanjem” sodobne ali klasične glasbe nasploh...
Pri nas bo letos drugače... Dvomim, da bi si kakšen glasbeno neizobražen abonent zaželel slišati kakšne skladbe denimo sodobnega mojstra Luciana Beria?!  Pa vendar mislim, da bo letos pri nas "zmehčan” marsikateri predsodek...


KDO SEM....?
program: Weber, Misson, Mauko, Firšt / nastopajo: abonmajski ansambel in Mate Bekavac

Obstaja kar nekaj glasbenih del, ki so pisana avtobiografsko, kot nekakšen dnevnik skozi življenje skladatelja. Eno izmed najbolj reprezentativnih skladb te vrste predstavlja "Kvartet iz mojega življenja”, češkega skladatelja Bedřicha Smetane.
Glede na to, da v naših abonmajskih koncertih vedno znova predstavimo kakšno izmed raritet, sem se tokrat odločil, da namesto Smetane predstavim prav tako delo s pridihom slovanskega in sicer septet skoraj neznanega češkega skladatelja Josefa Miroslava Webra, katerega sem tudi sam odkril šele pred kratkim in menim, da nas lahko približa koreninam in ga je vredno slišati...

Na istem večeru bodo izzvenele tudi novitete naših skladateljev na to temo, združene še s kakšnim delom, ki mi je posebej blizu in mogoče s svojo vsebino ali pač mojo interpretacijo govori tudi o kakšnem delu mene in o tem, kdo sem ali zakaj sem...


LETNI ČASI …
program: Vivaldi, Piazzolla, Čajkovski, standardi v obdelavi Jake Puciharja / nastopajo: abonmajski orkester, Mate Bekavac, Nina Strnad, Nuška Drašček

… so zelo priljubljen navdih v svetu umetnosti. Vsak izmed njih s seboj prinaša svojo prepoznavno kuliso, ki v današnjih časih mogoče ne sovpada s tistimi zgodovinskimi stereotipi pa vendar... Če že temperature niso več merodajne, pa so prepoznavne in tipične vsaj barve, vonjave, občutenja, običaji, ki krasijo in navdihujejo pokrajino posameznih letnih časov.

Vsak izmed nas ima spomine na kak letni čas še iz otroštva... Le ti so lahko bolj ali manj konkretni, lahko je to le subtilna sled v izgubljajočem se spominu, ki se je mogoče niti ne zavedamo, pa jo prikličejo na dan čisto nehote prebliski posameznih čutov, denimo vonja... Pa naj bo to dim, ki se veje iz dimnikov ob prvih jesenskih hladnih dnevih… Ali vonj jesenskih ali spomladanskih kurjenj na poljih... Vonj pečenega kostanja, adventnih piškotov, kuhanega vina s pridihom »evergreen always in« komercialne-ulične roštilj ponudbe...

Cikličnost in minljivost... Rojstvo - življenje - smrt: trojček, ki je sestavni del ne le naših življenj, marveč tudi glasbe... Pa naj bo to estetska komponenta posameznega tona, glasbene fraze ali celotne skladbe. Ne mine le trpljenje, marveč tudi vse lepo in ne vemo kaj nam prinaša naslednji dan, naslednji letni čas, naslednje leto.... Verjetno najbolj znan spev letnim časom datira še iz baročnega časa... Vivaldijevi letni časi so prav gotovo najbolj prepoznavna oda naši tematiki, tako da tudi mi ne moremo mimo... Tokrat nekoliko drugače v nenavadni družbi, še malo s pridihom današnjega časa oz. ne le klasične govorice (pssst...presenečenje!:). Zima torej v Benetkah, pomlad v Buenos Airesu, Astorja Piazzole, jesenski spev oktobru Čajkovskega ... pa še kaj se bo našlo. Vsemu temu pa bodo družbo delali letni časi v jazzovskih standardih, kar nekaj jih je. Da se še nismo mogli odločiti (Autumn Leaves, September Song, April in Paris, Estate, pa kak božični se bo tudi še našel... da ne bo le na TV-ju ali veselih decembrskih ulicah.


SUVENIRJI, SPOMINI IN PREOBRAZBE…
program: Čajkovski, Strauss, Schönberg, Herrmann / nastopajo: varovanci akademije iz Kronberga, Mate Bekavac                  
       
Pozor! Vsebina ni primerna za osebe s slabim srcem!
Delo z mladimi glasbeniki akademije Kronberg predstavlja zame enega izmed viškov mojega glasbenega udejstvovanja in doživljanja ter s tem »nepozabne spominke« iz mojih glasbenih popotovanj. Nikjer na svetu nisem spoznal toliko mladih glasbenikov s takšnim darom in takšno kultiviranostjo. Vsako vnovično muziciranje z njimi je zame nov juvel. Vse je možno, je moto tega sodelovanja. Kot če bi se usedel v najbolj luksuzni, sanjski avtomobil, ki združuje vse lastnosti udobne, športne, offroad in luksuzne vožnje... Največja možna PS moč, vsa dodatna oprema, a malo kilometrov, vse to le za ceno vstopnice... Kaj bi še več?! Ja, res je, zveni nemogoče, pa je ... in to celo na otip, v vsakem tonu...

Tokrat se bodo predstavili prav tako v tematiki naše rdeče niti, spomini pa bodo nabiti z romantičnim "vajbom” suvenirjev s popotovanj in to kar s tremi reprezentančnimi deli iz komorne literature, "Souvenirs de Florence”  P.I Čajskovskega, Schönbergova "Verklaerte nacht” in Straussove "Metamorfoze”. Tri mojstrovine, združene še z neznanimi suvenirji s popotovanj ameriškega skladatelja B. Herrmanna (skladatelja glasbe za vse Hitchockove filme). Vsa dela spadajo tudi med moje najljubše glasbene zapise, kar je še dodaten razlog in luksuz, da jih lahko planiram v tako sanjski zasedbi v naši jubilejni sezoni. Tudi tokrat bodo zvoki žlahtnih godal in še žlatnejših izvajalcev s svojim mladostnim duhom in darom napolnili dvorano kulturnega doma in v naše spomine odtisnili nepozabno sled, umetniško podoživetih interpretacij. Vrhunskost, z mladostnim žarom brez meja...!





 
Avgust 2017
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Danes
(0)
12-18
Drugi naslov
Drugi izvirni naslov
komedija
01-08
Naslov novice
Izvirni naslov
Drama
 
Poišči
 
Prireditve
 
Kino
 
Otroci
 
Galerija
 
Abonma
 
Muzej
 
Glasilo Slamnik
 
Založništvo
 
Info
 
Nakup vstopnic