Na začetku je bila beseda in na začetku besede je bila črka. Še pred črko, preden je bila domišljena, je bila ideja, da bi tisto, kar mislimo ali izrečemo, napisali za kdaj drugič. In potem so se rodile črke, za njimi besede, nato besedila in za njimi grafično oblikovanje.
Naš kod, s katerim se sporazumevamo, si pišemo, včasih z njim netimo vojne ali pa zgladimo nasprotja, je tisto nekaj, v kar se neposvečeni ne razumemo. Besedila beremo, zraven pa lahko  uživamo v razkrivanju lepot, ki se pojavljajo znotraj sporočil, kot so: pisava, naključni vzorci praznin v besedilih in mogoče celo pazduhe črk ali pa  blagi radiji okroglastih črnih znakov in zatrepi soglasnikov, ko jih vidimo povečane.
Uživamo tudi, ko vidimo, da smo sami vizualno sestavili pomen, čeprav nekaj njegove podobe manjka, a je spreten oblikovalec besed na praznem ali barvnem polju odvzel ravno toliko, da smo ponosni nase kot nekdo, ki je odkril skrito sporočilo.
Ste že kdaj vzeli v roke knjigo ali revijo zato, ker je bila lepa ali pa zato, ker je bil papir svilnate površine, ta pa je bila na otip mehka in voljna, kot…ali pa je dišal lak njenih platnic in so nas omamljale pokrajine s koledarja, ki ni obljubljal nič drugega kot neizprosno bežanje časa s številkami, ki so bile zares lepe in spretno umeščene v format…
Da ne omenjamo samo enega dela njegovega ustvarjanja; knjižne opreme, opreme prostorov z usmerjevalnimi tablami in napisi, identifikacijski napisi vseh možnih podjetij, idej in združenj, ki jih določajo napisi oz. črke, kovanci za posebne priložnosti ali vsakdanja plačila, informacijske table, ki ne samo, da nas morajo obvestiti, ampak morajo biti jasne, pregledne in lepe….
Razstava, ki jo je pripravil Domen Fras, mojster, ki - v poklicnem jeziku – gradi in izdeluje črke, iz njih nove in nove smisle, estetike in identitete, oblikuje tudi vse okoli njih. Skozi predstavljene celote ali detajle nam  ponuja vrhunske užitke temeljito pretehtanih razmislekov o razmerjih, težah, usmerjenosti, polnem in praznem, navideznem in resničnem, kot le malokdaj kakšna razstava, posvečena tipografiji, grafični podobi ali grafičnem oblikovanju. 
To, kar nam predstavlja Domen, naj ostane standard, ki nas razvaja z lepoto grafične umetnosti, kot jo lahko doživimo danes, ko nam tehnika nosilcev, tiska in reproduciranja, približa najmanjše detajle v velikem planu. 
Dovršenost tehnike na nek način še bolj potrebuje avtorja, ki je lovec na oblike in njihove pomene. Je nabiralec izkušenj ter tvorec novih oblik in ravnotežij, da  zasijejo in nas presenetijo, mogoče pospremijo v razmislek o tem, kako brezmejno je polje oblik, ki pogladijo našo vizualno lakoto po estetiki in nazadnje po lepoti.
Ste se že kdaj vprašali, katera je bila prva črka in kako je nastala?

Jurij Smole, akademski kipar

Otvoritev razstave, 21. februar 2019
















DOMEN FRAS NAZAJ OD BLIZU

Zvrst: otvoritev razstave
Distribucija: 21.2 – 8.3.2019
Lokacija: Galerija Domžale

DOMEN FRAS NAZAJ OD BLIZU

zvrst: otvoritev razstave
distribucija: 21.2 – 8.3.2019
lokacija: Galerija Domžale
Na začetku je bila beseda in na začetku besede je bila črka. Še pred črko, preden je bila domišljena, je bila ideja, da bi tisto, kar mislimo ali izrečemo, napisali za kdaj drugič. In potem so se rodile črke, za njimi besede, nato besedila in za njimi grafično oblikovanje.
Naš kod, s katerim se sporazumevamo, si pišemo, včasih z njim netimo vojne ali pa zgladimo nasprotja, je tisto nekaj, v kar se neposvečeni ne razumemo. Besedila beremo, zraven pa lahko  uživamo v razkrivanju lepot, ki se pojavljajo znotraj sporočil, kot so: pisava, naključni vzorci praznin v besedilih in mogoče celo pazduhe črk ali pa  blagi radiji okroglastih črnih znakov in zatrepi soglasnikov, ko jih vidimo povečane.
Uživamo tudi, ko vidimo, da smo sami vizualno sestavili pomen, čeprav nekaj njegove podobe manjka, a je spreten oblikovalec besed na praznem ali barvnem polju odvzel ravno toliko, da smo ponosni nase kot nekdo, ki je odkril skrito sporočilo.
Ste že kdaj vzeli v roke knjigo ali revijo zato, ker je bila lepa ali pa zato, ker je bil papir svilnate površine, ta pa je bila na otip mehka in voljna, kot…ali pa je dišal lak njenih platnic in so nas omamljale pokrajine s koledarja, ki ni obljubljal nič drugega kot neizprosno bežanje časa s številkami, ki so bile zares lepe in spretno umeščene v format…
Da ne omenjamo samo enega dela njegovega ustvarjanja; knjižne opreme, opreme prostorov z usmerjevalnimi tablami in napisi, identifikacijski napisi vseh možnih podjetij, idej in združenj, ki jih določajo napisi oz. črke, kovanci za posebne priložnosti ali vsakdanja plačila, informacijske table, ki ne samo, da nas morajo obvestiti, ampak morajo biti jasne, pregledne in lepe….
Razstava, ki jo je pripravil Domen Fras, mojster, ki - v poklicnem jeziku – gradi in izdeluje črke, iz njih nove in nove smisle, estetike in identitete, oblikuje tudi vse okoli njih. Skozi predstavljene celote ali detajle nam  ponuja vrhunske užitke temeljito pretehtanih razmislekov o razmerjih, težah, usmerjenosti, polnem in praznem, navideznem in resničnem, kot le malokdaj kakšna razstava, posvečena tipografiji, grafični podobi ali grafičnem oblikovanju. 
To, kar nam predstavlja Domen, naj ostane standard, ki nas razvaja z lepoto grafične umetnosti, kot jo lahko doživimo danes, ko nam tehnika nosilcev, tiska in reproduciranja, približa najmanjše detajle v velikem planu. 
Dovršenost tehnike na nek način še bolj potrebuje avtorja, ki je lovec na oblike in njihove pomene. Je nabiralec izkušenj ter tvorec novih oblik in ravnotežij, da  zasijejo in nas presenetijo, mogoče pospremijo v razmislek o tem, kako brezmejno je polje oblik, ki pogladijo našo vizualno lakoto po estetiki in nazadnje po lepoti.
Ste se že kdaj vprašali, katera je bila prva črka in kako je nastala?

Jurij Smole, akademski kipar

Otvoritev razstave, 21. februar 2019
















 
Avgust 2019
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31