Film govori o priljubljenih, pa tudi manj znanih ženskih vlogah v zgodovini slovenskega filma, tako junakinjah v dobesednem pomenu, značilnih za številne partizanske filme, kot tudi o ustaljenih klišejih: trpeča mati, prešuštnica, opravljivka ... Skozi pogovore s igralkami, režiserkami in kritičarkami ter z analizo najpogostejših stavkov, ki jih v slovenskem filmu izrekajo ženske, skuša ugotoviti, kdo je značilna slovenska filmska junakinja. Ali obstaja kakšna, ki bi bila enakovredna legendarnemu Kekcu? Celovečerni dokumentarec Kaj pa Mojca? raziskuje vlogo žensk v slovenskem filmu in v filmskih klasikah išče odraze položaja žensk v družbi. Film je prejel nagrado Art Kino mreže na Festivalu slovenskega filma v Portorožu.

festivali, nagrade: Nagrada Art Kino mreže – Festival slovenskega filma, Portorož 2014. Mednarodni festival dokumentarnega filma DOKUDOC, Maribor 2014. Trst 2015.
iz prve roke


»Preden sem začela delati filme, sem ob besedni zvezi 'slovenski film' vedno pomislila na neko lepo gospo, ki se ob spremljavi nežne glasbe zazre v horizont in dahne: 'Srečna sem.' Kasneje sem se spraševala, od kod ta fiksna ideja, če že od prvih osnovnošolskih kulturnih dni dalje vem, da je zgledna državljanka lahko le trpeča, a požrtvovalna mati? In zakaj moški v slovenskih filmih niso nikoli srečni, ampak kvečjemu pijani? S tem filmom sem končno postala prava Slovenka.« Urša Menart

portret avtorice
Urša Menart (1985, Ljubljana) je leta 2010 s kratkim igranim filmom To je Slovenija diplomirala iz filmske in televizijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani. Po srednjemetražnem dokumentarcu Veš, poet, svoj dolg? je posnela svoj prvi celovečerec, dokumentarec Nekoč je bila dežela pridnih (2012). Kaj pa Mojca? Je njen drugi celovečerni film.

kritike
»Urša Menart /…/ se je tudi tokrat lotila izjemno zanimive in po svoje tudi provokativne teme /…/. Menartova je skozi analizo posameznih likov, dialogov, ki jih ti liki izgovarjajo, in klišejskih podob, po katerih so bili oblikovani, prav tako pa tudi skozi pogovore s pisanim naborom slovenskih igralk in oseb, ki na akademski ravni vodijo refleksijo, problematiko predstavila nadvse poglobljeno in v resnično širokem spektru vidikov.« Denis Valič, Pogledi

»Film, ki gledalca vabi h kritičnemu razmisleku in refleksiji o slovenskem filmu skozi reprezentativne ženske vloge. Avtorica se je dokumentarnega filma lotila s strokovno predanostjo in spoštljivim odnosom do pogosto spregledane vloge žensk. Film odlikujeta jasna zasnova in stopnjujoč ritem, ki ga režiserka izmenično zapolnjuje s humorjem in razmišljanjem o preteklosti in hkrati o prihodnosti ženskih vlog.« utemeljitev nagrade Art kino mreže na Festivalu slovenskega filma v Portorožu

»/…/ film, ki ga je Slovenija potrebovala.« Igor Harb, Vikend

 



KAJ PA MOJCA

Zvrst: dokumentarni film
Režiser: Urša Menart
Scenarij: Urša Menart, Jani Sever
Igrajo: Nina Cvar, Štefka Drolc, Mojca Fatur, Nina Ivanišin, Polona Juh, Milada Kalezić, Varja Močnik, Dotoreja Nadrah, Tina Poglajen, Nina Rakovec, Špela Rozin, Majda Širca, Maja Weiss, Barbara Zemljič, Pia Zemljič, Milena Zupančič
Nagrade: Nagrada Art Kino mreže – Festival slovenskega filma, Portorož 2014. Mednarodni festival dokumentarnega filma DOKUDOC, Maribor 2014. Trst 2015.
Lokacija: Mestni kino Domžale
Torek, 10. 03. 2015
ob 20:00h / pogovor z ustvarjalci filma

KAJ PA MOJCA

Zvrst: dokumentarni film
Režiser: Urša Menart
Scenarij: Urša Menart, Jani Sever
Igrajo: Nina Cvar, Štefka Drolc, Mojca Fatur, Nina Ivanišin, Polona Juh, Milada Kalezić, Varja Močnik, Dotoreja Nadrah, Tina Poglajen, Nina Rakovec, Špela Rozin, Majda Širca, Maja Weiss, Barbara Zemljič, Pia Zemljič, Milena Zupančič
Nagrade: Nagrada Art Kino mreže – Festival slovenskega filma, Portorož 2014. Mednarodni festival dokumentarnega filma DOKUDOC, Maribor 2014. Trst 2015.
Lokacija: Mestni kino Domžale
Torek, 10. 03. 2015
ob 20:00h / pogovor z ustvarjalci filma

Film govori o priljubljenih, pa tudi manj znanih ženskih vlogah v zgodovini slovenskega filma, tako junakinjah v dobesednem pomenu, značilnih za številne partizanske filme, kot tudi o ustaljenih klišejih: trpeča mati, prešuštnica, opravljivka ... Skozi pogovore s igralkami, režiserkami in kritičarkami ter z analizo najpogostejših stavkov, ki jih v slovenskem filmu izrekajo ženske, skuša ugotoviti, kdo je značilna slovenska filmska junakinja. Ali obstaja kakšna, ki bi bila enakovredna legendarnemu Kekcu? Celovečerni dokumentarec Kaj pa Mojca? raziskuje vlogo žensk v slovenskem filmu in v filmskih klasikah išče odraze položaja žensk v družbi. Film je prejel nagrado Art Kino mreže na Festivalu slovenskega filma v Portorožu.

festivali, nagrade: Nagrada Art Kino mreže – Festival slovenskega filma, Portorož 2014. Mednarodni festival dokumentarnega filma DOKUDOC, Maribor 2014. Trst 2015.
iz prve roke


»Preden sem začela delati filme, sem ob besedni zvezi 'slovenski film' vedno pomislila na neko lepo gospo, ki se ob spremljavi nežne glasbe zazre v horizont in dahne: 'Srečna sem.' Kasneje sem se spraševala, od kod ta fiksna ideja, če že od prvih osnovnošolskih kulturnih dni dalje vem, da je zgledna državljanka lahko le trpeča, a požrtvovalna mati? In zakaj moški v slovenskih filmih niso nikoli srečni, ampak kvečjemu pijani? S tem filmom sem končno postala prava Slovenka.« Urša Menart

portret avtorice
Urša Menart (1985, Ljubljana) je leta 2010 s kratkim igranim filmom To je Slovenija diplomirala iz filmske in televizijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani. Po srednjemetražnem dokumentarcu Veš, poet, svoj dolg? je posnela svoj prvi celovečerec, dokumentarec Nekoč je bila dežela pridnih (2012). Kaj pa Mojca? Je njen drugi celovečerni film.

kritike
»Urša Menart /…/ se je tudi tokrat lotila izjemno zanimive in po svoje tudi provokativne teme /…/. Menartova je skozi analizo posameznih likov, dialogov, ki jih ti liki izgovarjajo, in klišejskih podob, po katerih so bili oblikovani, prav tako pa tudi skozi pogovore s pisanim naborom slovenskih igralk in oseb, ki na akademski ravni vodijo refleksijo, problematiko predstavila nadvse poglobljeno in v resnično širokem spektru vidikov.« Denis Valič, Pogledi

»Film, ki gledalca vabi h kritičnemu razmisleku in refleksiji o slovenskem filmu skozi reprezentativne ženske vloge. Avtorica se je dokumentarnega filma lotila s strokovno predanostjo in spoštljivim odnosom do pogosto spregledane vloge žensk. Film odlikujeta jasna zasnova in stopnjujoč ritem, ki ga režiserka izmenično zapolnjuje s humorjem in razmišljanjem o preteklosti in hkrati o prihodnosti ženskih vlog.« utemeljitev nagrade Art kino mreže na Festivalu slovenskega filma v Portorožu

»/…/ film, ki ga je Slovenija potrebovala.« Igor Harb, Vikend

 



 
November 2017
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Danes
(4)
16:00
MALI BIGFOOT
The Son of Bigfoot
animirana komedija
16:00
DELAVNICA: NARAVNA KOZMETIKA
delavnica
18:00
VINO IN VETER
Ce qui nous lie
drama
20:15
UMOR NA ORIENT EKSPRESU
Murder on the Orient Express
misteriozna kriminalka /
 
Poišči
 
Prireditve
 
Kino
 
Otroci
 
Galerija
 
Abonma
 
Muzej
 
Glasilo Slamnik
 
Založništvo
 
Info
 
Nakup vstopnic