Filmska priredba norveških povedk o tretjem bratu v deželi trolov.

Norveška pred dvesto leti. Živahen mladenič Espen, tretji brat v revni družini, pomotoma povzroči požar v očetovi hiši. Tako postane Pepelko. Na drugi strani čarobnega in temačnega gozda živi jezikava in pogumna princesa Kristin, ki se ne želi poročiti z danskim princem Frederikom in zato zbeži v gozd. Spoprijatelji se s Pepelkom, toda kmalu jo ugrabi velikanski skalni trol Vijug. Pepelko ter njegova brata, Per in Pal, odidejo na pot proti gori, da bi ujeto Kristin rešili iz trolove skalne jame. Na poti doživijo vrsto preizkušenj, da bi pridobili čarobni zemljevid in čarobni meč, s katerim lahko uženejo trola Vijuga.


iz prve roke
»Pripovedke, na katerih je film osnovan, vsebujejo vero v čudeže in pomen narave. Všeč mi je ideja, da občinstvo pripeljem nazaj k naravi. Norveška mitologija in pripovedništvo sta polna navdihujočih klasičnih zgodb o boju med dobrim in zlim, o osebnih zmagah in pogumu. Med današnjo mladino in odraslimi sem želel obuditi tradicionalno norveško pripovedništvo.
Originalna zgodba izvira iz 13. stoletja, iz ustnega izročila. V 19. stoletju sta jo zapisala Peter Christen Asbjørnsen in Jørgen Moe. Izvirna zgodba ni bila šaljiva in motiv kaznovanja je bil izrazitejši. Če si sprejel napačno odločitev, so ti odrli kožo, te vrgli v jamo s kačami in ti odrezali ušesa. Če bi upodobil to različico zgodbe, bi bila za mlado občinstvo preveč srhljiva. Kljub temu sem skušal obdržati realistični občutek, dialoge, okoliščine. Želel sem upodobiti osebno rast junakov na njihovi poti.« Mikkel Brænne Sandemose

portret avtorja
Mikkel Brænne Sandemose je pred Pepelkom in skalnim trolom posnel že dva fantazijska celovečerna filma. Najstniški triler Fritt vilt III (2010) in pustolovščino o arheologu in pošasti Gåten Ragnarok (2013). Tudi v svoj tretji celovečerec vnaša precejšnjo mero nenavadnih čarobnih bitij, ki domujejo v norveških gozdovih, snema pa tudi že njegovo nadaljevanje. Je avtor številnih reklam in videospotov.

odmevi medijev
»Interpretacija igralcev je prepričljiva, užitek je opazovati izjemno igro Eili Harboe v vlogi netipične princese, ki nas je kot igralka prepričala že v filmu Thelma Joachima Trierja. /…/ Pepelko in skalni trol je lepa pripovedna adaptacija, ki bo v užitek otrokom in njihovim staršem – čeprav filma zaradi nekaterih strašnih prizorov s čarobnimi bitji ne moremo priporočati mlajšim od sedem let. V vednost: režiser pravkar snema nadaljevanje zgodbe.« Virgile Dumez, Avoir Alire

»Zelo solidna klasična avantura. Malce je prilagojena sodobnemu občinstvu, denimo v liku princese, ki daje pobude in je zelo dejavna, torej ni le trofeja za junaka. Film sicer ostaja v okvirih običajne pustolovščine – in prav to, da ne skuša biti nič drugega, je lahko celo dobro. Tudi moralno sporočilo je zanimivo: dobro in zdravo je, da se spoznavamo, da se učimo najti svoj prostor na Zemlji in da nismo kot vsi drugi.« Adib Scott Schmidt, Kultur Bunkeren


PEPELKO IN SKALNI TROL

izvirni naslov: Askeladden - I Dovregubbens hall
zvrst: družinska avantura
režiser: Mikkel Brænne Sandemose
scenarij: Aleksander Kirkwood Brown, Espen Enger
igrajo: Vebjørn Enger, Eili Harboe, Mads Sjøgård Pettersen, Elias Holmen Sørensen, Allan Hyde
dolžina: 104’ / podnapisi, 7+
lokacija: Mestni kino Domžale

PEPELKO IN SKALNI TROL

Izvirni naslov: Askeladden - I Dovregubbens hall
Zvrst: družinska avantura
Režiser: Mikkel Brænne Sandemose
Scenarij: Aleksander Kirkwood Brown, Espen Enger
Igrajo: Vebjørn Enger, Eili Harboe, Mads Sjøgård Pettersen, Elias Holmen Sørensen, Allan Hyde
Dolžina: 104’ / podnapisi, 7+
Lokacija: Mestni kino Domžale
Filmska priredba norveških povedk o tretjem bratu v deželi trolov.

Norveška pred dvesto leti. Živahen mladenič Espen, tretji brat v revni družini, pomotoma povzroči požar v očetovi hiši. Tako postane Pepelko. Na drugi strani čarobnega in temačnega gozda živi jezikava in pogumna princesa Kristin, ki se ne želi poročiti z danskim princem Frederikom in zato zbeži v gozd. Spoprijatelji se s Pepelkom, toda kmalu jo ugrabi velikanski skalni trol Vijug. Pepelko ter njegova brata, Per in Pal, odidejo na pot proti gori, da bi ujeto Kristin rešili iz trolove skalne jame. Na poti doživijo vrsto preizkušenj, da bi pridobili čarobni zemljevid in čarobni meč, s katerim lahko uženejo trola Vijuga.


iz prve roke
»Pripovedke, na katerih je film osnovan, vsebujejo vero v čudeže in pomen narave. Všeč mi je ideja, da občinstvo pripeljem nazaj k naravi. Norveška mitologija in pripovedništvo sta polna navdihujočih klasičnih zgodb o boju med dobrim in zlim, o osebnih zmagah in pogumu. Med današnjo mladino in odraslimi sem želel obuditi tradicionalno norveško pripovedništvo.
Originalna zgodba izvira iz 13. stoletja, iz ustnega izročila. V 19. stoletju sta jo zapisala Peter Christen Asbjørnsen in Jørgen Moe. Izvirna zgodba ni bila šaljiva in motiv kaznovanja je bil izrazitejši. Če si sprejel napačno odločitev, so ti odrli kožo, te vrgli v jamo s kačami in ti odrezali ušesa. Če bi upodobil to različico zgodbe, bi bila za mlado občinstvo preveč srhljiva. Kljub temu sem skušal obdržati realistični občutek, dialoge, okoliščine. Želel sem upodobiti osebno rast junakov na njihovi poti.« Mikkel Brænne Sandemose

portret avtorja
Mikkel Brænne Sandemose je pred Pepelkom in skalnim trolom posnel že dva fantazijska celovečerna filma. Najstniški triler Fritt vilt III (2010) in pustolovščino o arheologu in pošasti Gåten Ragnarok (2013). Tudi v svoj tretji celovečerec vnaša precejšnjo mero nenavadnih čarobnih bitij, ki domujejo v norveških gozdovih, snema pa tudi že njegovo nadaljevanje. Je avtor številnih reklam in videospotov.

odmevi medijev
»Interpretacija igralcev je prepričljiva, užitek je opazovati izjemno igro Eili Harboe v vlogi netipične princese, ki nas je kot igralka prepričala že v filmu Thelma Joachima Trierja. /…/ Pepelko in skalni trol je lepa pripovedna adaptacija, ki bo v užitek otrokom in njihovim staršem – čeprav filma zaradi nekaterih strašnih prizorov s čarobnimi bitji ne moremo priporočati mlajšim od sedem let. V vednost: režiser pravkar snema nadaljevanje zgodbe.« Virgile Dumez, Avoir Alire

»Zelo solidna klasična avantura. Malce je prilagojena sodobnemu občinstvu, denimo v liku princese, ki daje pobude in je zelo dejavna, torej ni le trofeja za junaka. Film sicer ostaja v okvirih običajne pustolovščine – in prav to, da ne skuša biti nič drugega, je lahko celo dobro. Tudi moralno sporočilo je zanimivo: dobro in zdravo je, da se spoznavamo, da se učimo najti svoj prostor na Zemlji in da nismo kot vsi drugi.« Adib Scott Schmidt, Kultur Bunkeren


 
April 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30