Svet, v katerega nas posrka slikarstvo Milana Eriča, je v resnici fantastičen, poln izmišljij, simetrij in naključnosti, ki jih v gledalca virtuozno in za splošno zabavo vrže njegova mojstrska roka. Slikarjeva roka v teh delih je tista, ki je radovedna: s polivanjem tuša naredi temne odprtine na belem papirju, ki jih z veliko imaginacijo spremeni v prostor, prigode ali humorne situacije na stripovsko slikarski način.

Popolno obvladovanje medija mu omogoča igranje z liki, zgodbami in s svetlobami na črno bel – globoko temen in visoko svetleč način. Njegov največji dosežek je, da je kljub šolanju ohranil otroškost v izdelavi in predvsem vsebini, ki je največkrat sarkastična in polna iskrenega humorja. Prav popolno obvladovanje medija mu daje prostost igranja z razlivanjem; medtem, ko se tuš vpija v papir in izgublja volumen tekočine, ki še ostaja na razpolago za različne tokove in razlivanja po belini, sta roki tisti, ki dajeta papirju tektoniko, ki je vedno naključna. S preostankom se spopadejo čopiči ali kaj drugega in še malo tekočega tuša potegnejo v vsebino, ki nas preseneti. Neskončna zračnost in prostornost črno belega sveta še najbolj preseneča gledalca, ki hoče skoraj vedno odkrivati podobo nečesa, zato se pravi pomen sestavi z odmikom. Oblike se berejo v vseh smereh in zakonitosti formatov izgubljajo svoje tradicionalne silnice: poetika je svobodna in njen prostor neomejen. Na isti ploskvi se igra več perspektivičnih bežišč, ki nas v vratolomnih skokih prestavljajo na različna prizorišča, vmes pa srečamo srečnika, ki leti nikamor in povsod.

Zgodbe so odmevi vizualnih spominov in vsrkavanja neskončnih količin stripov, filmov in štosov, ki tudi gledalca zavrtijo v čudovit vrtinec otroškega in arhetipskega hkrati. Spomnijo nas, da se tudi sami včasih, čisto malo in na kratko, s polito kavno packo ali madežem omake, poigramo v odmaknjenost, ki je Milanu stalnica: prostor čudovite kreativnosti in veselja. Milan Erič je Mojster, ki je za svoj narisani humor prejel Prešernovo nagrado, za nas pa je največja nagrada ta, da nas s svojimi deli odpelje v Mali primitivni črno beli svet.


Jurij Smole, akademski kipar

Milan Erič je bil rojen 31. oktobra 1956 v Slovenj Gradcu. Leta 1979 je diplomiral je na Oddelku za slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani v letniku prof. Janeza Bernika in leta 1981 končal slikarsko specialko na isti šoli pri istem profesorju. Leta 1980 prejme študentsko Prešernovo nagrado za risbo na ALU v Ljubljani. V letih 1981 in 1982 obiskuje študij grafične specialke v letniku prof. Bogdana Borčiča. Po končanem študiju se ukvarja s slikarstvom, risanim filmom in ilustracijo. Svoja slikarska dela in risbe predstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah od leta 1980.

Samostojne razstave:

• 2014 Galerija Božidarja Jakca, Samostanska cerkev, Kostanjevica, Koprnenje po svetlobi, prostorska postavitev (z Z. Čohom)
• 2013 Mestna galerija, Ljubljana, Nepregledna razstava, pregledna razstava
• 2012 Galerija Salsa verde, Izola, risbe in ilustracije (z Z. Čohom)
• 2011 Galerija »S«, Ljubljanski grad, Ljubljana, »Transformerji - Nekaj na klavir«, risbe (z Z. Čohom)
• 2010 Galerija Ivana Groharja in Galerija na škofjeloškem gradu, Škofja Loka, razstava »Raztreščena enovitost razpadle celote ponovno sestavljena po delcih«
Galerija Institut Jožef Štefan, Ljubljana, risbe
• 2009 Galerija Lek, Ljubljana, risbe
• 2008 Galerija Equrna, Ljubljana, razstava »Zgodbe od nikoder«, risbe
• 2006 Moderna galerija, Ljubljana, razstava »Laboratorij profesorja Rozine«, instalacija risb iz risanih filmov, risbe (z Z. Čohom),
• 2005 Galerija DLUM, Maribor, risbe, slike in objekti, spremni tekst: Sarival Sosič
• 2004 Bežigrajska galerija, Ljubljana, risbe
• 2001 Galerija Equrna, Ljubljana, razstava »Objekti«, objekti iz različnih materialov

Nagrade:

• 2008 Plaketa Hinka Smrekarja na Bienalu slovenske ilustracije, Ljubljana
• 2000 Diploma YU ASIFA za najboljši animirani film na festivalu FEST 2000, Beograd, ZRJ
• 1999 Nagrada Prešernovega sklada
Nagrada nemškega zveznega Ministrstva za varstvo narave, prostor in
jedrsko varnost (Filmski festival, Leipzig, Nemčija), 26. - 31. 10. 1999
• 1998 Festival slovenskega filma, Portorož, 1998: GRAND PRIX za najboljši celovečerni film, nagrada za najboljši scenarij, nagrada za najboljši film po izboru Žirije slovenskih filmskih kritikov
• 1995 Posebno priznanje "Metod Badjura” Društva slovenskih filmskih
ustvarjalcev za film "Utrinki iz snemanja” (A. Muratovič, Z. Čoh, M. Erič.)
• 1988 Nagrada za humor na festivalu animiranega filma, Stuttgart, za isti film; Zupančičeva nagrada mesta Ljubljana za isti film
•1983 Nagrada Zlata ptica tednika Mladina za risani film "Poskušaj migati 2X” (z Zvonetom Čohom), Ljubljana

 

 


Otvoritev razstave: MILAN ERIČ: MALI PRIMITIVNI ČRNO BELI SVET 12.marec 2015











MALI PRIMITIVNI ČRNO BELI SVET

Zvrst: razstava
Avtor: Milan Erič

MALI PRIMITIVNI ČRNO BELI SVET

zvrst: razstava
avtor: Milan Erič

Svet, v katerega nas posrka slikarstvo Milana Eriča, je v resnici fantastičen, poln izmišljij, simetrij in naključnosti, ki jih v gledalca virtuozno in za splošno zabavo vrže njegova mojstrska roka. Slikarjeva roka v teh delih je tista, ki je radovedna: s polivanjem tuša naredi temne odprtine na belem papirju, ki jih z veliko imaginacijo spremeni v prostor, prigode ali humorne situacije na stripovsko slikarski način.

Popolno obvladovanje medija mu omogoča igranje z liki, zgodbami in s svetlobami na črno bel – globoko temen in visoko svetleč način. Njegov največji dosežek je, da je kljub šolanju ohranil otroškost v izdelavi in predvsem vsebini, ki je največkrat sarkastična in polna iskrenega humorja. Prav popolno obvladovanje medija mu daje prostost igranja z razlivanjem; medtem, ko se tuš vpija v papir in izgublja volumen tekočine, ki še ostaja na razpolago za različne tokove in razlivanja po belini, sta roki tisti, ki dajeta papirju tektoniko, ki je vedno naključna. S preostankom se spopadejo čopiči ali kaj drugega in še malo tekočega tuša potegnejo v vsebino, ki nas preseneti. Neskončna zračnost in prostornost črno belega sveta še najbolj preseneča gledalca, ki hoče skoraj vedno odkrivati podobo nečesa, zato se pravi pomen sestavi z odmikom. Oblike se berejo v vseh smereh in zakonitosti formatov izgubljajo svoje tradicionalne silnice: poetika je svobodna in njen prostor neomejen. Na isti ploskvi se igra več perspektivičnih bežišč, ki nas v vratolomnih skokih prestavljajo na različna prizorišča, vmes pa srečamo srečnika, ki leti nikamor in povsod.

Zgodbe so odmevi vizualnih spominov in vsrkavanja neskončnih količin stripov, filmov in štosov, ki tudi gledalca zavrtijo v čudovit vrtinec otroškega in arhetipskega hkrati. Spomnijo nas, da se tudi sami včasih, čisto malo in na kratko, s polito kavno packo ali madežem omake, poigramo v odmaknjenost, ki je Milanu stalnica: prostor čudovite kreativnosti in veselja. Milan Erič je Mojster, ki je za svoj narisani humor prejel Prešernovo nagrado, za nas pa je največja nagrada ta, da nas s svojimi deli odpelje v Mali primitivni črno beli svet.


Jurij Smole, akademski kipar

Milan Erič je bil rojen 31. oktobra 1956 v Slovenj Gradcu. Leta 1979 je diplomiral je na Oddelku za slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani v letniku prof. Janeza Bernika in leta 1981 končal slikarsko specialko na isti šoli pri istem profesorju. Leta 1980 prejme študentsko Prešernovo nagrado za risbo na ALU v Ljubljani. V letih 1981 in 1982 obiskuje študij grafične specialke v letniku prof. Bogdana Borčiča. Po končanem študiju se ukvarja s slikarstvom, risanim filmom in ilustracijo. Svoja slikarska dela in risbe predstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah od leta 1980.

Samostojne razstave:

• 2014 Galerija Božidarja Jakca, Samostanska cerkev, Kostanjevica, Koprnenje po svetlobi, prostorska postavitev (z Z. Čohom)
• 2013 Mestna galerija, Ljubljana, Nepregledna razstava, pregledna razstava
• 2012 Galerija Salsa verde, Izola, risbe in ilustracije (z Z. Čohom)
• 2011 Galerija »S«, Ljubljanski grad, Ljubljana, »Transformerji - Nekaj na klavir«, risbe (z Z. Čohom)
• 2010 Galerija Ivana Groharja in Galerija na škofjeloškem gradu, Škofja Loka, razstava »Raztreščena enovitost razpadle celote ponovno sestavljena po delcih«
Galerija Institut Jožef Štefan, Ljubljana, risbe
• 2009 Galerija Lek, Ljubljana, risbe
• 2008 Galerija Equrna, Ljubljana, razstava »Zgodbe od nikoder«, risbe
• 2006 Moderna galerija, Ljubljana, razstava »Laboratorij profesorja Rozine«, instalacija risb iz risanih filmov, risbe (z Z. Čohom),
• 2005 Galerija DLUM, Maribor, risbe, slike in objekti, spremni tekst: Sarival Sosič
• 2004 Bežigrajska galerija, Ljubljana, risbe
• 2001 Galerija Equrna, Ljubljana, razstava »Objekti«, objekti iz različnih materialov

Nagrade:

• 2008 Plaketa Hinka Smrekarja na Bienalu slovenske ilustracije, Ljubljana
• 2000 Diploma YU ASIFA za najboljši animirani film na festivalu FEST 2000, Beograd, ZRJ
• 1999 Nagrada Prešernovega sklada
Nagrada nemškega zveznega Ministrstva za varstvo narave, prostor in
jedrsko varnost (Filmski festival, Leipzig, Nemčija), 26. - 31. 10. 1999
• 1998 Festival slovenskega filma, Portorož, 1998: GRAND PRIX za najboljši celovečerni film, nagrada za najboljši scenarij, nagrada za najboljši film po izboru Žirije slovenskih filmskih kritikov
• 1995 Posebno priznanje "Metod Badjura” Društva slovenskih filmskih
ustvarjalcev za film "Utrinki iz snemanja” (A. Muratovič, Z. Čoh, M. Erič.)
• 1988 Nagrada za humor na festivalu animiranega filma, Stuttgart, za isti film; Zupančičeva nagrada mesta Ljubljana za isti film
•1983 Nagrada Zlata ptica tednika Mladina za risani film "Poskušaj migati 2X” (z Zvonetom Čohom), Ljubljana

 

 


Otvoritev razstave: MILAN ERIČ: MALI PRIMITIVNI ČRNO BELI SVET 12.marec 2015











 
Oktober 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31