S tematsko in likovno pestrim izborom likovnih del se bo predstavil Mitja Kokol iz Suhadol pri Komendi, izbranec zadnjega likovnega natečaja Figura v Menačenkovi domačij.
O avtorju
Mitja Kokol Rojen 1970 v LJ, v znamenju bika in psa • univ. dipl. ing. živilske tehnologije(degustator, »dvorni preskuševalec«), zaposlen na Centru za varovanje in zaščito • nekdanji plesalec Akademske folklorne skupine France Marolt • udeleženec večih mednarodnih taborov prostovoljnega dela • »kronični« zapisovalec haikujev in samozaložnik pesniških knjižic • nabiralec zdravilnih zelišč in divje rastočih plodov • zbiralec starih neuporabnih stvari (žeblji, stekleničke, kosi keramike) ter pobiralec drobnih, odpadnih predmetov (vijaki, matice, podložke, zamaški, gumbi,…) • oblikovalec samosvojih okvirjev in izdelovalec voščilnic v tehniki lesoreza • sestavljavec asemblažov.
ASEMBLAŽ (iz francoske besede assemblé: sestavljen), umetniška tehnika ali medij, je sestavljenka najdenih predmetov, ki so pričvrščeni na osnovni plošči in tridimenzionalno posegajo v prostor okoli sebe.
Je tridimenzionalna izpeljanka kolaža, dvodimenzijske likovne kompozicije, ustvarjene iz različnih materialov, npr. časopisni izrezki, izrezki iz papirja in kartona, tekstil, fotografije. Če gre pri kolažu za lepljenko ploskovitih materialov, je asemblaž sestavljen iz predmetov s poudarjeno prostorsko in tudi simbolno vrednostjo. Predmeti so običajno zavrženi predmeti iz vsakdanjega življenja, sestavljeni v reliefne ali prostostoječe objekte. Kljub izpostavljenem predmetnem značaju se obe tehniki, kolaž in asemblaž, dopolnjujeta s slikarskimi postopki.
Mitjevi asemblaži so svojevrstna poigravanja likovnih in simboličnih vrednosti prostorskih slik. Čeprav so bili njegovi ustvarjalni začetki predvsem slikarski, pa se v zadnjih letih preizkuša
v tipanjih v prostor na način, da namesto platna uporablja že uporabljene lesene plošče, jih poslika z osnovnimi zemeljskimi odtenki ter nanje »kolažira« najdene kose različnih lesenih, kovinskih, keramičnih predmetov iz njegovega vsakdana. Motivno se navezuje na naravo in sestavljene figure največkrat izhajajo iz živalskega sveta. Uokvirja jih v kombinacijo lesa in kovine kot kontrast med mehkim in ostrim, toplim in hladnim elementom v sliki. Njegov ustvarjalni proces je natančen, premišljen, čeprav se pri sestavljanju figur prepušča tudi naključnim rešitvam, ki ga sproti pripeljejo do zaključene celote. Njegovi asemblaži so likovno čisti, kompozicijsko dovršeni, barvno usklajeni in lirično naglašeni. V podporo njihovim zgovornim simboličnim konotacijam jim dodaja naslove, povezane z aktualnimi okoljevarstvenimi in družbeno-kritičnimi dogajanji doma in po svetu.