Prvi koncert v letošnjem abonmaju bo postregel z ekstra deviško romantiko. Slišali boste Beethovna in Schuberta, znanilca in pionirja romatike. Slišali boste začetke nečesa, kar je bilo v zraku v začetku 19. stoletja. Mlade, nedolžne, še neokrnjene poganjke neposlušnosti do starega in pripadnosti novemu. Verjetno tudi tukaj velja, da če hočemo razumeti krizo, moramo prej razumeti, kako smo prišli do nje. Kljub lanskoletni sezoni, ki je bila neke vrste priprava na letošnjo in v kateri bi lahko dobro izurjena ušesa našla odgovore o krizi, pa se zavedam, da takih ušes skoraj ni, še znotraj stroke ne, kaj šele med ljubitelji.

Zakaj začetna ekstra deviška metafora? Večpomenska je, podobno kot večina romantične glasbe. En aspekt je ta, da nekateri med Vami lahko zaznate drugačnost okusa ekstra deviškega olivnega olja od ostalih različic, drugi spet ne. Primerjava je tu zaradi tega, ker menim, da imamo mnogi brbončice bolj razvite od ušes, pa čeprav radi poslušamo glasbo, drugače ne bi bili tukaj in ne bi brali te knjižice … To omenjam, ker je večini poslušalcev težje razločiti nove struje v opusu za mnoge še poznoklasičnih skladateljev. Brez Beethovna ne bi bilo Schuberta, brez Schuberta ne Webra, Schumanna, Brahmsa, Mahlerja itd. Gre torej za širši pomen povezanosti, prepletenosti in tudi soodvisnosti na poti od semena do plodov in njegovih mutacij ter transformacij skozi stoletje.

Beethoven je torej začel nekaj, kar je pozneje do konca razvil in uničil Wagner ter v novo poglavje preoblikoval Schönberg. Naznanil je novo strujo v glasbi, romantiko namreč, pa čeprav je v mnogih učbenikih evidentiran še kot klasični skladatelj. Zatorej romantični cikel začenjamo prav z njim. Njegov Septet (pa čeprav se ga je skladatelj kar sramoval in si je želel, da ga ne bi nikoli napisal) je bil vzorec za Schubertov Oktet in tukaj so že slišni plodovi Beethovnovih semen in to, kako sta se oblika in izraznost spreminjali in širili v loku dobrih dvajsetih let začetka 19. stoletja.

In Vi, dragi abonenti, boste lahko pričali temu zvočnemu razvoju tekom našega romantičnega cikla. Z nami boste lahko botri in grobarji romantike, poslušalci v pravem smislu besede ali tudi le bežni opazovalci, ki raje niso preveč vpleteni in imajo umetnost bolj za sprostitev in zabavo.

Dobrodošli vsi ... tudi bikerji! Kakšna čast in hvaležnost!

Cena vstopnice: 20 €

ROMANTIKA NA OBZORJU

Zvrst: koncert klasične glasbe
Režiser: program: Schubert, Beethoven
Scenarij: izvajalci: William Hagen (violina), Mairéad Hickey (violina), Natalie Loughren (viola), Paolo Bonomini (violončelo), Lorraine Campet (kontrabas), Kristian Katzenberger (rog), Sergio Azzollini (fagot), Mate Bekavac (klarinet)
Lokacija: Kulturni dom Franca Bernika

ROMANTIKA NA OBZORJU

zvrst: koncert klasične glasbe
režiser: program: Schubert, Beethoven
scenarij: izvajalci: William Hagen (violina), Mairéad Hickey (violina), Natalie Loughren (viola), Paolo Bonomini (violončelo), Lorraine Campet (kontrabas), Kristian Katzenberger (rog), Sergio Azzollini (fagot), Mate Bekavac (klarinet)
lokacija: Kulturni dom Franca Bernika
Prvi koncert v letošnjem abonmaju bo postregel z ekstra deviško romantiko. Slišali boste Beethovna in Schuberta, znanilca in pionirja romatike. Slišali boste začetke nečesa, kar je bilo v zraku v začetku 19. stoletja. Mlade, nedolžne, še neokrnjene poganjke neposlušnosti do starega in pripadnosti novemu. Verjetno tudi tukaj velja, da če hočemo razumeti krizo, moramo prej razumeti, kako smo prišli do nje. Kljub lanskoletni sezoni, ki je bila neke vrste priprava na letošnjo in v kateri bi lahko dobro izurjena ušesa našla odgovore o krizi, pa se zavedam, da takih ušes skoraj ni, še znotraj stroke ne, kaj šele med ljubitelji.

Zakaj začetna ekstra deviška metafora? Večpomenska je, podobno kot večina romantične glasbe. En aspekt je ta, da nekateri med Vami lahko zaznate drugačnost okusa ekstra deviškega olivnega olja od ostalih različic, drugi spet ne. Primerjava je tu zaradi tega, ker menim, da imamo mnogi brbončice bolj razvite od ušes, pa čeprav radi poslušamo glasbo, drugače ne bi bili tukaj in ne bi brali te knjižice … To omenjam, ker je večini poslušalcev težje razločiti nove struje v opusu za mnoge še poznoklasičnih skladateljev. Brez Beethovna ne bi bilo Schuberta, brez Schuberta ne Webra, Schumanna, Brahmsa, Mahlerja itd. Gre torej za širši pomen povezanosti, prepletenosti in tudi soodvisnosti na poti od semena do plodov in njegovih mutacij ter transformacij skozi stoletje.

Beethoven je torej začel nekaj, kar je pozneje do konca razvil in uničil Wagner ter v novo poglavje preoblikoval Schönberg. Naznanil je novo strujo v glasbi, romantiko namreč, pa čeprav je v mnogih učbenikih evidentiran še kot klasični skladatelj. Zatorej romantični cikel začenjamo prav z njim. Njegov Septet (pa čeprav se ga je skladatelj kar sramoval in si je želel, da ga ne bi nikoli napisal) je bil vzorec za Schubertov Oktet in tukaj so že slišni plodovi Beethovnovih semen in to, kako sta se oblika in izraznost spreminjali in širili v loku dobrih dvajsetih let začetka 19. stoletja.

In Vi, dragi abonenti, boste lahko pričali temu zvočnemu razvoju tekom našega romantičnega cikla. Z nami boste lahko botri in grobarji romantike, poslušalci v pravem smislu besede ali tudi le bežni opazovalci, ki raje niso preveč vpleteni in imajo umetnost bolj za sprostitev in zabavo.

Dobrodošli vsi ... tudi bikerji! Kakšna čast in hvaležnost!

Cena vstopnice: 20 €
 
Maj 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31