Tatjana Knežević, učiteljica angleščine in voditeljica na radiu Študent, se pri svojih triintridesetih letih odloči poiskati primernega slovenskega fanta, s katerim bi si lahko ustvarila družino. Ko za nasvet vpraša vilo, ki pred ljubljansko mestno hišo izpolnjuje božične želje, ji ta odgovori, da bo svojega slovenskega moškega dobila šele takrat, ko bo premagala njegovo »Srčno kraljico«. Tatjana kot nekakšna Alica v čudežni deželi naleti na »Slavoja Zajčka«, ki jo s pomočjo ugank popelje v svet vsakovrstnih slovenskih moških. Kmalu odkrijemo, da je patološki odnos z mamo zaznamoval celo najbolj znamenite med njimi: pesnike, pisatelje, pevce, novinarje, politike, pa tudi tatove in serijske morilce. Mama je ena sama je delno animirani komični dokumentarec o tipično slovenskem arhetipu mučeniško-posesivne matere ter o maminih sinčkih, med katere sodijo tudi nekateri izmed najznamenitejših Slovencev.

festivali, nagrade
Otvoritveni film – DOKUDOC, Maribor. Tuzla. FSF, Portorož.

»/…/ intrigantno nenavaden in duhovit dokumentarec /…/. Kljub temu da se loteva zahtevne tematike, pa ton filma ni akademski, temveč hudomušno iskren in poln pikrega humorja. /…/ Film najbolje deluje na ravni simbolnega. Glavna pripovedna linija je skozi množico simbolov lepo zaokrožena, dopolnjujejo pa jo tudi premišljeni stranski odvodi, ki obravnavani tematiki vnašajo nujno širino. Mama je ena sama izstopa tudi na ravni filmske forme. Uvodni napisi izdajo, da gre za dokumentarno povest, kar že samo po sebi implicira, da ne gre za tipičen dokumentarni film. Zgodba je izmišljena, vendar v njej nastopajo resnične osebe. Preplet realnih in fiktivnih elementov, različnih žanrskih pristopov od komedije do grozljivke nadgradi še premišljena uporaba arhivskih posnetkov in animacije – zabavni lutkovni elementi in miniaturne stop-motion mojstrovine mladega animatorja Gregorja Kocjančiča v film prinesejo celo nekaj montypythonovske absurdnosti. /…/ Več kot dobrodošel slovenski film, všečen gledalcu, ampak slednjega ne podcenjuje, pač pa ga, nasprotno, uspe pripraviti do razmisleka o tem, na kakšnih zatohlih temeljih pravzaprav stoji naša država. Skratka film, ki si zasluži mesto tako na listi letošnjih najboljših filmov kot na listi prelomnih domačih dogodkov.«
- Ana Šturm, Ekran

MAMA JE ENA SAMA

Mestni kino Domžale na Kamfestu
zvrst: komični dokumentarni film
režiser: Miha Čelar
scenarij: Miha Čelar, Tatjana Knežević
igrajo: Tatjana Knežević, Svetlana Makarovič, dr. Andrej Perko, dr. Martina Žmuc Tomori, Saša Einsiedler, Alenka Puhar, Irena Brunec Tebi, dr. Alja Adam, Lili Gavrilović, Andrej Kožar
dolžina: 60 min
lokacija: KAMFEST / Katzenberg

MAMA JE ENA SAMA

Mestni kino Domžale na Kamfestu
Zvrst: komični dokumentarni film
Režiser: Miha Čelar
Scenarij: Miha Čelar, Tatjana Knežević
Igrajo: Tatjana Knežević, Svetlana Makarovič, dr. Andrej Perko, dr. Martina Žmuc Tomori, Saša Einsiedler, Alenka Puhar, Irena Brunec Tebi, dr. Alja Adam, Lili Gavrilović, Andrej Kožar
Dolžina: 60 min
Lokacija: KAMFEST / Katzenberg

Tatjana Knežević, učiteljica angleščine in voditeljica na radiu Študent, se pri svojih triintridesetih letih odloči poiskati primernega slovenskega fanta, s katerim bi si lahko ustvarila družino. Ko za nasvet vpraša vilo, ki pred ljubljansko mestno hišo izpolnjuje božične želje, ji ta odgovori, da bo svojega slovenskega moškega dobila šele takrat, ko bo premagala njegovo »Srčno kraljico«. Tatjana kot nekakšna Alica v čudežni deželi naleti na »Slavoja Zajčka«, ki jo s pomočjo ugank popelje v svet vsakovrstnih slovenskih moških. Kmalu odkrijemo, da je patološki odnos z mamo zaznamoval celo najbolj znamenite med njimi: pesnike, pisatelje, pevce, novinarje, politike, pa tudi tatove in serijske morilce. Mama je ena sama je delno animirani komični dokumentarec o tipično slovenskem arhetipu mučeniško-posesivne matere ter o maminih sinčkih, med katere sodijo tudi nekateri izmed najznamenitejših Slovencev.

festivali, nagrade
Otvoritveni film – DOKUDOC, Maribor. Tuzla. FSF, Portorož.

»/…/ intrigantno nenavaden in duhovit dokumentarec /…/. Kljub temu da se loteva zahtevne tematike, pa ton filma ni akademski, temveč hudomušno iskren in poln pikrega humorja. /…/ Film najbolje deluje na ravni simbolnega. Glavna pripovedna linija je skozi množico simbolov lepo zaokrožena, dopolnjujejo pa jo tudi premišljeni stranski odvodi, ki obravnavani tematiki vnašajo nujno širino. Mama je ena sama izstopa tudi na ravni filmske forme. Uvodni napisi izdajo, da gre za dokumentarno povest, kar že samo po sebi implicira, da ne gre za tipičen dokumentarni film. Zgodba je izmišljena, vendar v njej nastopajo resnične osebe. Preplet realnih in fiktivnih elementov, različnih žanrskih pristopov od komedije do grozljivke nadgradi še premišljena uporaba arhivskih posnetkov in animacije – zabavni lutkovni elementi in miniaturne stop-motion mojstrovine mladega animatorja Gregorja Kocjančiča v film prinesejo celo nekaj montypythonovske absurdnosti. /…/ Več kot dobrodošel slovenski film, všečen gledalcu, ampak slednjega ne podcenjuje, pač pa ga, nasprotno, uspe pripraviti do razmisleka o tem, na kakšnih zatohlih temeljih pravzaprav stoji naša država. Skratka film, ki si zasluži mesto tako na listi letošnjih najboljših filmov kot na listi prelomnih domačih dogodkov.«
- Ana Šturm, Ekran

 
April 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Danes
(0)