Film o dečku, ki ga drevo na dvorišču družinske hiše popelje na čarobno potovanje skozi čas.

Štiriletni Kun uživa v veselem otroštvu, dokler ne dobi nove sestrice. Ko dojenčica Mirai prevzame vso pozornost staršev, Kun postaja vedno bolj ljubosumen in po malem se začne zapirati vase. Nekega dne pa na družinskem vrtu odkrije čudežno drevo, ki ga pošlje v svet, kjer se preteklost, sedanjost in prihodnost mešajo. Enega za drugem tako srečuje sorodnike v različnih časovnih obobjih: mamo kot majhno deklico, pra-dedka kot energičnega mladeniča in svojo malo sestrico kot muhasto najstnico. Skozi svoje dogodivščine pa Kun začne drugače gledati na svet in družino ter postane res izvrsten veliki bratec.

Festivali, nagrade
Nominacija za oskarja za najboljši celovečerni animirani film 2019. Nominacija za zlati globus za najboljši celovečerni animirani film 2019. Nominacija za najboljši animirani celovečerni film, Azijsko-pacifiške filmske nagrade, 2018. Nagrada za najboljši animirani film – Sitges 2018. Nagrada annie za najboljši celovečerni animirani film 2019. Annecy 2018. Nominacija za najboljši celovečerni film – Hamburg 2018. Nominacija za nagrado občinstva - Montréal 2018. Nominacija za najboljši celovečerni film – Valladolid 2018. Uradni izbor, program Štirinajst dni režiserjev – Cannes 2018. Animateka 2018.


zanimivosti
Štiriletni deček ima precej omejen pogled na svojo okolico in režiserju se je zdelo, da bi to najlepše ponazoril s hišo in vrtom. Sklenil je, da morata imeti pomembno vlogo v zgodbi, saj za otroka predstavljata pravo vesolje. Zasnovo hiše so zaupali arhitektu, ki je pri projektu sodeloval, kot da načrtuje čisto pravo hišo: podrobno je preučil prostor, svetlobo in materiale. In nastala je hiša, ki ni niti tipično japonska niti zahodnjaška; z zaporedjem podestov in odsotnostjo pregrad še najbolj spominja na gledališki oder.

Vrt in drevo na njem sta mogočna simbola časa in povezujeta tematike spreminjajočih se letnih časov, minevanja časa in rodovne zgodovine … Narava je bistvenega pomena za človekovo celovitost in iz te misli vzkali Kunova domišljija. Simbolično in minimalistično jo ponazarja čarobno družinsko drevo.

iz prve roke
»Spoznal sem, da je življenje naših otrok kljub generacijskemu prepadu zelo podobno našemu. Ko sem postal oče, sem presenečen ugotovil, da otrokom govorim iste stvari, kot so jih meni govorili starši, prav tiste, ki sem se jim tako dolgo upiral. Kaj drugega se v tem ponavljanju življenj prenaša iz generacije v generacijo, od staršev na nas in od nas na naše otroke, če ne brezkončna neprekinjenost bivanja?
S hišo, vrtom in povsem običajno družino sem želel vzbuditi občutek tega velikega bivanjskega kroga in kroga življenja, ki ga tkemo vsi, vsak posebej.
Najpomembnejših življenjskih tem se rad lotevam tako, da izhajam iz drobnih dogodkov. Z uporabo razvedrilnega medija sem želel raziskati novo izrazno sredstvo, ki bi bilo v koraku s konceptom družine v njenih najnovejših oblikah. In čeprav film morda na zunaj ni nič senzacionalnega, je izraz moje globoke osebne ambicije
Mamoru Hosoda

o avtorju
Mamoru Hosoda se je rodil leta 1967 v Tojami na Japonskem. Po diplomi na Kolidžu za umetnost v Kanazawi se je pridružil studiu Toei Doga (zdaj Toei Animation Co., Ltd.) in se podal na profesionalno pot animatorja.
Leta 1999 je režiral svoj prvi kratki (20-minutni) film Digimon Adventure, ki je doživel kinematografsko distribucijo, v letu 2000 pa njegovo 40-minutno nadaljevanje Digimon Adventure: Our War Game! in po zaslugi inovativnega, sodobnega sloga pritegnil pozornost kritikov. V film je uvedel tudi teme, ki so se pozneje v njegovem delu redno ponavljale. Kmalu zatem se je osamosvojil in kot režiser leta 2006 sodeloval pri filmu The Girl Who Leapt Through Time (filmski priredbi znane novele Yasutake Tsutsuija). Film je požel veliko navdušenja in njegov uspeh je presegel vsa pričakovanja: na japonskih platnih se je vrtel kar eno leto. Nato je bil prikazan v številnih drugih državah, med drugim v Franciji, kjer je občinstvo spoznalo Hosodovo delo na velikem platnu.
Leta 2009 je režiral svoje prvo avtorsko delo Summer Wars, ki po estetiki spominja na Digimon.
V letu 2011 je Hosoda v sodelovanju z Yuichirom Saitom (producentom, ki ga spremlja že vso kariero) ustanovil svoj animacijski studio, Studio Chizu, in se postavil na čelo novega gibanja na področju kinematografskega animiranega filma. Prva produkcija studia je s filmom Volčja otroka (2012) ter njegovim naslednikom The Boy and the Beast (2015) utrdila Hosodovo priljubljenost na Japonskem in po svetu, predvsem v Franciji.

kritike
»Fantazijski anime, ki učinkuje kot ustekleničena čarobnost otroštva.« Phil Hoad, The Guardian

»Mirai, najnovejši animirani celovečerec japonskega režiserja Mamoruja Hosode, ukrivlja prostor in čas, da doseže dvoje: spregovori o odraščanju otroka, pa tudi o postopnem odraščanju družine in vsakega posameznika v njej.« Emily Yoshida, Vulture

»Film Mirai uroči tako otroke kot odrasle, le na drugačen način, stični točki pa sta vedno umetniški čut in empatija njegovega ustvarjalca. To je morda res najmanjši film tega avtorja, vendar hodi z dvignjeno glavo. Očarani boste.« Peter Travers, Rolling Stone

»Dobra animacija zna upodobiti bistvo človeškega občutja ali izkustva, pogosto tako natančno in pronicljivo, da se z njo ne more kosati niti najboljši igrani izdelek – in v filmu Mirai običajno družinsko življenje zasije v čudoviti luči.« Robbie Collin, The Telegraph

»Ta premišljena refleksija o tegobah odraščanja, ki svoje sanjarije ukroti s trenutki prismuknjenega humorja in otroške prizemljenosti, razkrije preredko videno realistično plat japonske animacije. /…/ Srčna, pronicljivo in očarljivo izpovedana zgodba.« David Parkinson, Empire

»Mojster animeja Mamoru Hosoda domiselno najde čarobno rešitev za edinca, ki se mora sprijazniti z idejo, da bo dom odslej delil s sestrico.« Peter Debruge, Variety


MIRAI

Izvirni naslov: Mirai no Mirai
Zvrst: družinska animirana pustolovščina
Režiser: Mamoru Hosoda
Scenarij: Mamoru Hosoda
Igrajo: glasovi: Haru Kuroki, Moka Kamishiraishi, Gen Hoshino, Kôji Yakusho, Kumiko Asô, Mitsuo Yoshihara
Dolžina: 98' / podnapisi, 9+
Lokacija: Mestni kino Domžale
Sobota, 6. 04. 2019
ob 18:00h
Ponedeljek, 22. 04. 2019
ob 18:00h
Torek, 30. 04. 2019
ob 18:00h

MIRAI

Izvirni naslov: Mirai no Mirai
Zvrst: družinska animirana pustolovščina
Režiser: Mamoru Hosoda
Scenarij: Mamoru Hosoda
Igrajo: glasovi: Haru Kuroki, Moka Kamishiraishi, Gen Hoshino, Kôji Yakusho, Kumiko Asô, Mitsuo Yoshihara
Dolžina: 98' / podnapisi, 9+
Lokacija: Mestni kino Domžale
Sobota, 6. 04. 2019
ob 18:00h
Ponedeljek, 22. 04. 2019
ob 18:00h
Torek, 30. 04. 2019
ob 18:00h
Film o dečku, ki ga drevo na dvorišču družinske hiše popelje na čarobno potovanje skozi čas.

Štiriletni Kun uživa v veselem otroštvu, dokler ne dobi nove sestrice. Ko dojenčica Mirai prevzame vso pozornost staršev, Kun postaja vedno bolj ljubosumen in po malem se začne zapirati vase. Nekega dne pa na družinskem vrtu odkrije čudežno drevo, ki ga pošlje v svet, kjer se preteklost, sedanjost in prihodnost mešajo. Enega za drugem tako srečuje sorodnike v različnih časovnih obobjih: mamo kot majhno deklico, pra-dedka kot energičnega mladeniča in svojo malo sestrico kot muhasto najstnico. Skozi svoje dogodivščine pa Kun začne drugače gledati na svet in družino ter postane res izvrsten veliki bratec.

Festivali, nagrade
Nominacija za oskarja za najboljši celovečerni animirani film 2019. Nominacija za zlati globus za najboljši celovečerni animirani film 2019. Nominacija za najboljši animirani celovečerni film, Azijsko-pacifiške filmske nagrade, 2018. Nagrada za najboljši animirani film – Sitges 2018. Nagrada annie za najboljši celovečerni animirani film 2019. Annecy 2018. Nominacija za najboljši celovečerni film – Hamburg 2018. Nominacija za nagrado občinstva - Montréal 2018. Nominacija za najboljši celovečerni film – Valladolid 2018. Uradni izbor, program Štirinajst dni režiserjev – Cannes 2018. Animateka 2018.


zanimivosti
Štiriletni deček ima precej omejen pogled na svojo okolico in režiserju se je zdelo, da bi to najlepše ponazoril s hišo in vrtom. Sklenil je, da morata imeti pomembno vlogo v zgodbi, saj za otroka predstavljata pravo vesolje. Zasnovo hiše so zaupali arhitektu, ki je pri projektu sodeloval, kot da načrtuje čisto pravo hišo: podrobno je preučil prostor, svetlobo in materiale. In nastala je hiša, ki ni niti tipično japonska niti zahodnjaška; z zaporedjem podestov in odsotnostjo pregrad še najbolj spominja na gledališki oder.

Vrt in drevo na njem sta mogočna simbola časa in povezujeta tematike spreminjajočih se letnih časov, minevanja časa in rodovne zgodovine … Narava je bistvenega pomena za človekovo celovitost in iz te misli vzkali Kunova domišljija. Simbolično in minimalistično jo ponazarja čarobno družinsko drevo.

iz prve roke
»Spoznal sem, da je življenje naših otrok kljub generacijskemu prepadu zelo podobno našemu. Ko sem postal oče, sem presenečen ugotovil, da otrokom govorim iste stvari, kot so jih meni govorili starši, prav tiste, ki sem se jim tako dolgo upiral. Kaj drugega se v tem ponavljanju življenj prenaša iz generacije v generacijo, od staršev na nas in od nas na naše otroke, če ne brezkončna neprekinjenost bivanja?
S hišo, vrtom in povsem običajno družino sem želel vzbuditi občutek tega velikega bivanjskega kroga in kroga življenja, ki ga tkemo vsi, vsak posebej.
Najpomembnejših življenjskih tem se rad lotevam tako, da izhajam iz drobnih dogodkov. Z uporabo razvedrilnega medija sem želel raziskati novo izrazno sredstvo, ki bi bilo v koraku s konceptom družine v njenih najnovejših oblikah. In čeprav film morda na zunaj ni nič senzacionalnega, je izraz moje globoke osebne ambicije
Mamoru Hosoda

o avtorju
Mamoru Hosoda se je rodil leta 1967 v Tojami na Japonskem. Po diplomi na Kolidžu za umetnost v Kanazawi se je pridružil studiu Toei Doga (zdaj Toei Animation Co., Ltd.) in se podal na profesionalno pot animatorja.
Leta 1999 je režiral svoj prvi kratki (20-minutni) film Digimon Adventure, ki je doživel kinematografsko distribucijo, v letu 2000 pa njegovo 40-minutno nadaljevanje Digimon Adventure: Our War Game! in po zaslugi inovativnega, sodobnega sloga pritegnil pozornost kritikov. V film je uvedel tudi teme, ki so se pozneje v njegovem delu redno ponavljale. Kmalu zatem se je osamosvojil in kot režiser leta 2006 sodeloval pri filmu The Girl Who Leapt Through Time (filmski priredbi znane novele Yasutake Tsutsuija). Film je požel veliko navdušenja in njegov uspeh je presegel vsa pričakovanja: na japonskih platnih se je vrtel kar eno leto. Nato je bil prikazan v številnih drugih državah, med drugim v Franciji, kjer je občinstvo spoznalo Hosodovo delo na velikem platnu.
Leta 2009 je režiral svoje prvo avtorsko delo Summer Wars, ki po estetiki spominja na Digimon.
V letu 2011 je Hosoda v sodelovanju z Yuichirom Saitom (producentom, ki ga spremlja že vso kariero) ustanovil svoj animacijski studio, Studio Chizu, in se postavil na čelo novega gibanja na področju kinematografskega animiranega filma. Prva produkcija studia je s filmom Volčja otroka (2012) ter njegovim naslednikom The Boy and the Beast (2015) utrdila Hosodovo priljubljenost na Japonskem in po svetu, predvsem v Franciji.

kritike
»Fantazijski anime, ki učinkuje kot ustekleničena čarobnost otroštva.« Phil Hoad, The Guardian

»Mirai, najnovejši animirani celovečerec japonskega režiserja Mamoruja Hosode, ukrivlja prostor in čas, da doseže dvoje: spregovori o odraščanju otroka, pa tudi o postopnem odraščanju družine in vsakega posameznika v njej.« Emily Yoshida, Vulture

»Film Mirai uroči tako otroke kot odrasle, le na drugačen način, stični točki pa sta vedno umetniški čut in empatija njegovega ustvarjalca. To je morda res najmanjši film tega avtorja, vendar hodi z dvignjeno glavo. Očarani boste.« Peter Travers, Rolling Stone

»Dobra animacija zna upodobiti bistvo človeškega občutja ali izkustva, pogosto tako natančno in pronicljivo, da se z njo ne more kosati niti najboljši igrani izdelek – in v filmu Mirai običajno družinsko življenje zasije v čudoviti luči.« Robbie Collin, The Telegraph

»Ta premišljena refleksija o tegobah odraščanja, ki svoje sanjarije ukroti s trenutki prismuknjenega humorja in otroške prizemljenosti, razkrije preredko videno realistično plat japonske animacije. /…/ Srčna, pronicljivo in očarljivo izpovedana zgodba.« David Parkinson, Empire

»Mojster animeja Mamoru Hosoda domiselno najde čarobno rešitev za edinca, ki se mora sprijazniti z idejo, da bo dom odslej delil s sestrico.« Peter Debruge, Variety


 
April 2019
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Danes
(2)
18:00
STAN IN OLIO
Stan & Ollie
biografska komična drama
20:00
ONI
Loro
biografska drama
 
Poišči
 
Prireditve
 
Kino
 
Otroci
 
Galerija
 
Abonma
 
Muzej
 
Glasilo Slamnik
 
Založništvo
 
Info
 
Nakup vstopnic