Koncert je razprodan. Prijazno pa vas vabimo na naslednji koncert v okviru Modrega abonmaja, ki bo že v ponedeljek, 5. februarja 2024. Hvala za razumevanje.

Vsebino tega koncerta bi lahko poimenovali tudi Čajkovski proti Italijanom. Obeta se nam dvoboj Severa in Juga, poslastica romantičnih melodij in virtuoznosti. Centralno delo bo Serenada za godala Čajkovskega. Ta skladba je sestavni del vsakega komornega orkestra in nudi veliko trenutkov, kjer se orkester lahko pokaže (ali tudi ne) v največjem sijaju. Sicer kar klasično zastavljena, mozartovska oblika prvega stavka, z znanim valčkom v tretjem stavku, ki kar vabi, da bi zaplesala cela dvorana, in variacijami na rusko temo v zadnjem. Ta nas pripelje do še ene romantične značilnosti, prebujanja nacionalne zavesti, ki je prisotna v mnogih delih romantičnih skladateljev.

Drugi del koncerta bo mala parodija koncerta opernih arij, in sicer brez pevca. Koncerti opernih arij spadajo med najlažje prebavljive in najbolj romantične koncerte klasične glasbe na najbolj elitnih prireditvah, mar ne?! Pevski del bo tokrat prevzel klarinet, ki bo prireditev brez besed, a vseeno viteško odrešil stereotipnega dretja in slavljenja visokih C-jev in mu na trenutke dodal še eno romantično značilnost, virtuoznost, ki včasih meji že na demonsko. Paganini in Liszt sta bila najbolj eminentna predstavnika te mode. Na izbrane teme sta lahko improvizirala ure in ure z nizi do takrat še neslišanih, izredno virtuoznih variacij. Nove tehnike, novi zvoki, nova sozvočja.

Individualna virtuoznost je bila v romantiki zelo popularna. To je bil navdih mnogim pihalcem in inovatorjem, da so izpopolnili tudi pihalne inštrumente, da so lahko tudi oni vstopili v tekmo z navadami in duhom časa. Tako so tudi posamezni pihalci poskušali posnemati virtuoznost godalnih inštrumentov in denimo začeli skladati variacije na znane teme iz oper. Ker pa s pihalnim inštrumentom ni možno igrati sozvočij in akordov tako, da bi zveneli istočasno, so se rodili vzorci, ki ustvarjajo le iluzijo večglasnosti (melody and broken chords, yeah baby!). Kičasto-sladke melodije, vzete iz konteksta tragike, ekstaze, a zato okrancljane z inštrumentalnim »ognjemetizmom«. To je torej to!

Obeta se Vam resnično romantično obarvan večer. Mogoče končamo še z italijanskimi popevkami, da bo ja res »romantično« in kot na najbolj elitnih poletnih prireditvah. Tega res nikakor ni za zamuditi …

Mate Bekavac

Cena vstopnice: 20 €

LIGA ROMANTIČNIH PRVAKOV

!!! RAZPRODANO !!!
Zvrst: koncert klasične glasbe
Režiser: program: Čajkovski "Serenada za godala", Verdi, Puccini, Mascagni
Scenarij: izvajalci: abonmajski orkester Kulturnega doma Franca Bernika Domžale, Mairéad Hickey, Mate Bekavac
Lokacija: Kulturni dom Franca Bernika

LIGA ROMANTIČNIH PRVAKOV

!!! RAZPRODANO !!!
zvrst: koncert klasične glasbe
režiser: program: Čajkovski "Serenada za godala", Verdi, Puccini, Mascagni
scenarij: izvajalci: abonmajski orkester Kulturnega doma Franca Bernika Domžale, Mairéad Hickey, Mate Bekavac
lokacija: Kulturni dom Franca Bernika
Koncert je razprodan. Prijazno pa vas vabimo na naslednji koncert v okviru Modrega abonmaja, ki bo že v ponedeljek, 5. februarja 2024. Hvala za razumevanje.

Vsebino tega koncerta bi lahko poimenovali tudi Čajkovski proti Italijanom. Obeta se nam dvoboj Severa in Juga, poslastica romantičnih melodij in virtuoznosti. Centralno delo bo Serenada za godala Čajkovskega. Ta skladba je sestavni del vsakega komornega orkestra in nudi veliko trenutkov, kjer se orkester lahko pokaže (ali tudi ne) v največjem sijaju. Sicer kar klasično zastavljena, mozartovska oblika prvega stavka, z znanim valčkom v tretjem stavku, ki kar vabi, da bi zaplesala cela dvorana, in variacijami na rusko temo v zadnjem. Ta nas pripelje do še ene romantične značilnosti, prebujanja nacionalne zavesti, ki je prisotna v mnogih delih romantičnih skladateljev.

Drugi del koncerta bo mala parodija koncerta opernih arij, in sicer brez pevca. Koncerti opernih arij spadajo med najlažje prebavljive in najbolj romantične koncerte klasične glasbe na najbolj elitnih prireditvah, mar ne?! Pevski del bo tokrat prevzel klarinet, ki bo prireditev brez besed, a vseeno viteško odrešil stereotipnega dretja in slavljenja visokih C-jev in mu na trenutke dodal še eno romantično značilnost, virtuoznost, ki včasih meji že na demonsko. Paganini in Liszt sta bila najbolj eminentna predstavnika te mode. Na izbrane teme sta lahko improvizirala ure in ure z nizi do takrat še neslišanih, izredno virtuoznih variacij. Nove tehnike, novi zvoki, nova sozvočja.

Individualna virtuoznost je bila v romantiki zelo popularna. To je bil navdih mnogim pihalcem in inovatorjem, da so izpopolnili tudi pihalne inštrumente, da so lahko tudi oni vstopili v tekmo z navadami in duhom časa. Tako so tudi posamezni pihalci poskušali posnemati virtuoznost godalnih inštrumentov in denimo začeli skladati variacije na znane teme iz oper. Ker pa s pihalnim inštrumentom ni možno igrati sozvočij in akordov tako, da bi zveneli istočasno, so se rodili vzorci, ki ustvarjajo le iluzijo večglasnosti (melody and broken chords, yeah baby!). Kičasto-sladke melodije, vzete iz konteksta tragike, ekstaze, a zato okrancljane z inštrumentalnim »ognjemetizmom«. To je torej to!

Obeta se Vam resnično romantično obarvan večer. Mogoče končamo še z italijanskimi popevkami, da bo ja res »romantično« in kot na najbolj elitnih poletnih prireditvah. Tega res nikakor ni za zamuditi …

Mate Bekavac

Cena vstopnice: 20 €

 
Maj 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31